Reklāma ir ar uzņēmējdarbību vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem.1
Masu mediju reklāmas konurence
Reklāmas tirgus tiek sadalīts pa mediju veidiem: televīzijas reklāmas tirgus; radio reklāmas tirgus; preses reklāmas tirgus; vides reklāmas tirgus; kino reklāmas tirgus; interneta reklāmas tirgus. Visu minēto reklāmas veidu galvenā pamatfunkcija ir informācijas sniegšana par reklamēto preci vai pakalpojumu. Tomēr katrs atsevišķs reklāmas veids pilda savu specifisko funkciju, piemēram, televīzijas reklāmai ir vizualizācijas un audializācijas iespējas kopā, kas nav cita veida reklāmai, piemēram, radio, līdz ar to var sasniegt maksimālu efektu, veidojot reklamētā produkta tēlu un mudinot pircēju iegādāties reklamēto preci.
LTV reklāmas raidlaika pārdošanas ieņēmumu daļa starp piecām lielākajām televīzijas raidorganizācijām Latvijā pēc informācijas, ko sniegušas minētās uzņēmējsabiedrības, t.i., a/s “LNT”, SIA “TV3”, , SIA “TV Rīga”, VB SIA “Latvijas Televīzija” - ir 19,4 %.
Televīzijas sabiedrības konkrētajā tirgū konkurē savā starpā, cenšoties uz izdevīgākiem noteikumiem piesaistīt sev reklāmas devējus, lai palielinātu no reklāmu ievietošanas gūtos ienākumus.
Pēc Baltic Media Facts datiem kopējais reklāmas tirgus apjoms ir palielinājies par 14%, savukārt radio reklāmas tirgus apjoms ir samazinājies par 7%. Radio reklāmas tirgus apjomam, pretēji kopējam reklāmas tirgus apjoma pieaugumam, ir tendence samazināties.…