Personāla kā uzņēmuma resursa loma aizvien pieaug. Darbaspēka kompetence un radošais potenciāls ir nozīmīgākais faktors uzņēmuma attīstībai. Darbinieka spējas ģenerēt ideju vai radīt jaunu produktu, tiek vērtēta kā produkts ar visaugstāko pievienoto vērtību. Darbaroku trūkums jau pietiekamo ilgu laiku ir viena no aktuālākajām problēmām Latvijas darba tirgū. Tieši tāpēc ir aktualizējies jautājums par piemērotu darbinieku atrašanu un noturēšanu uzņēmumā. Uzņēmumam konkurences apstākļos ir svarīgi motivēti un lojāli darbinieki. Motivēšanas problēma vienmēr piesaistījusi vadītāju uzmanību, kuri centās atrast visefektīvākās metodes, ar kuru palīdzību varētu panākt, lai darbinieki rīkotos atbilstoši uzņēmuma mērķiem.
Studiju darba priekšmets ir darbinieku motivācijas līmeņa paaugstināšanas metodes.
Studiju darba objekts ir viesnīca “Star Hotel” (viesnīcas nosaukums ir izmainīts). Viesmīlības uzņēmumu ekonomiskā izaugsme cieši saistīta ar cilvēkresursu kvantitatīvu un kvalitatīvu nodrošinājumu tajos, jo uzņēmumu kopējā kapitāla struktūrā viens no nozīmīgākajiem rādītājiem ir cilvēkkapitāla īpatsvara pieaugums.
Darba mērķis ir izstrādāt viesnīcas „Star Hotel” darbinieku motivācijas līmeņa paaugstināšanas projektu.
Mērķu sasniegšanai tiek definēti šādi uzdevumi:
raksturot uzņēmējdarbības vidi valstī un tās attīstības tendences;
izpētīt nozari, kurā darbojās uzņēmums;
īsi izanalizēt izvēlētā uzņēmuma vēsturi un darbību;
uztaisīt uzņēmuma SVID analīzi;
apkopot informāciju par motivācijas teorijām;
noteikt uzņēmuma esošas motivācijas sistēmas trūkumus;
veikt uzņēmuma darbinieku aptaujas rezultātu analīzi;
izstrādāt piemērotāko darbinieku motivācijas līmeņa paaugstināšanas projektu.
Darba gaitā par norobežojumu var uzskatīt informācijas trūkumu un ierobežotas iespējas sazināšanā ar uzņēmuma darbiniekiem.…