Uzņēmuma mērķi.
Uzņēmums bez konkrēti noteikta mērķa – tas nav uzņēmums, bet avantūra. Nezinot mērķus, nav nozīmes uzsākt saimnieciskas lietas. Vēl maznozīmīgāk tās plānot tikai bagātības dēļ. Arī bagātības sasniegšana paredz konkrētu uzņēmējdarbības realizāciju, kam ir savi tehnoloģiskie un ekonomiskie uzdevumi, tiem atbilstošais stratēģiskais aprēķins. Bez mērķiem nav uzņēmuma.
Mērķu noteikšana paredz ne tikai perspektīvo aprēķinu, bet arī objektīvu vides un apstākļu vērtējumu, kurā funkcionēs uzņēmums. Var teikt, ka labi nostādīts mērķis – tā ir puse no uzņēmējdarbības panākumiem.
Uzņēmuma mērķu apzināšana un to konkrēta noteikšana ir sarežģīts un atbildīgs uzņēmējdarbības moments. Te nepietiek ar intuīciju un pat talantu, vajadzīgas zināšanas un informācija, vajadzīga sīka analīze, racionāls aprēķins. Katrs uzņēmējs pats izvēlas savu darbības kārtību, savu pastāvošās problēmas risināšanas algoritmu, bet tas neizslēdz iepazīšanos ar jau pastāvošo praksi uzņēmuma mērķu noteikšanā.
Situācijas analīze
Uzņēmuma darbības mērķu apzināšana sākas no tekošā (vai reālā) stāvokļa analīzes. Tā ir tā saucamā situācijas analīze, kuras gaitā tiek ievākta un izstudēta informācija par apstākļiem, kādos uzņēmumam būs jāstrādā – par nozari un reģionu, tirgus vidi, konkurentiem un patērētājiem. Jo vairāk informācijas par izejas situāciju, sīkāka tās analīze, jo labāk priekš plānotās darbības.
…