Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:640387
 
Author:
Evaluation:
Published: 19.01.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 22 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    4
  Анотация    5
  Anoteicion    6
  Ievads    7
.Konkurence un konkurētspēja, to būtība un nozīme    9
1.1  Konkurētspēja un konkurence, kā ienesīguma veidošanas instruments    9
1.2  Konkurences veidi un tirgus formas    10
1.3  Konkurences politika    13
1.4  Konkurētspējas paaugstināšanas ceļi    15
1.5.  Stratēģiskie virzieni konkurētspējas attīstībai un produkta pozīcijas nostiprināšanai tirgū    17
1.6.  Kvalitātes sistēmas ieviešana, kā konkurētspējas paaugstināšanas līdzeklis    18
2.  Pamatinformācija par SIA“SAUNALUKSS    20
2.1.  SIA“SAUNALUKSS” piedāvātā produkcija    20
2.2.  SIA “SAUNALUKSS” produkcijas kvalitāte    22
2.3.  Potenciālie klienti    22
2.4.  Galvenie konkurenti    22
2.5.  SIA “SAUNALUKSS” SWOT (SVID) analīze    23
2.6.  Mārketinga stratēģija    24
3.  Pamatinformācija par SIA “VILLA”    24
3.1.  SIA “VILLA” piedāvātā produkcija    25
3.2.  SIA “VILLA” produkcijas kvalitāte    25
3.3.  Potenciālie klienti    26
3.4.  Galvenie konkurenti    26
3.5.  SIA “VILLA” SWOT (SVID) analīze    26
3.6.  Mārketinga stratēģija    27
4.  Pamatinformācija par SIA “TYLO”    27
4.1.  SIA “TYLO” piedāvātā produkcija    27
4.2.  Potenciālie klienti    28
4.3.  Galvenie konkurenti    28
4.4.  SIA “TYLO” SWOT (SVID) analīze    28
4.5.  Mārketinga stratēģija    29
5.  SIA“SAUNALUKSS” produkcijas (pirtu) cenu salīdzināšana ar konkurentu produkcijas (pirtu) cenām    30
  Secinājumi    31
  Izmantotā literatūra    32
Extract

Kursa darba autore, Baltijas Krievu institūta studente Karīna Vasiļjeva. Darba nosaukums “Uzņēmuma “SAUNALUKSS” konkurētspējas analīze”. Apjoms 32 lapaspuses, kā arī 8 tabulas un attēli.
Mērķis ir izpētīt SIA “SAUNALUKSS”, kurš nodarbojas ar infrasarkano siltuma kabīņu izplatīšanu, konkurentus. Darbā aplūkošu divus konkurentus, kas ir SIA “TYLO” un SIA “VILLA”. Ar SVID analīzes palīdzību izvērtēju uzņēmumu stiprās un vājās puses, iespējas un draudus.
Secinu, ka SIA “SAUNALUKSS” pašlaik ir lielākais un arī veiksmīgākais uzņēmums starp saviem konkurentiem, tomēr attīstībā nedrīkst apstāties un nepārtraukti jāattīsta uzņēmuma stratēģija.
Šī studiju darba tēma ir “Uzņēmuma konkurētspējas analīze” un šis uzņēmums ir SIA ”SAUNALUKSS”, kas arī bija mana prakses vieta.
Latvijā notiek barga cīņa par pircēju, jo preču un pakalpojumu noieta tirgus ir ierobežots, toties firmu, kas piedāvā visdažādākās preces un pakalpojumus, skaits ir liels. Ir vērojama patērētāju pārdalīšanās starp patērētāju tirgus segmentiem. Šis process ir izskaidrojams ar to, ka, paaugstinoties vai pazeminoties atsevišķu iedzīvotāju grupu ienākumu līmenim, daļa patērētāju, pašiem nemanot, maina tirgus segmentu robežās. Citiem vārdiem, viņi sāk pirkt lētākas vai dārgākas un kvalitatīvākas preces ar vienu un to pašu nozīmi.
Uzdevums izveidot konkurētspējīgu uzņēmējdarbību ir īstenojams, tikai nodrošinot vienlīdzīgu un godīgu konkurenci un izveidojot uzņēmējdarbībai labvēlīgu vidi. Jo īpaši tas ir svarīgi tagad, jo Latvijai iestājoties ES, pieaug konkurence Latvijas preču, kapitāla un darbaspēka tirgos. Cik sakārtota un stabila būs uzņēmējdarbības likumdošana, konkurētspējīga valsts nodokļu politika, kāda būs kapitāla tirgus, infrastruktūras un valsts atbalsta efektivitāte, - tas viss kopā noteiks uzņēmējdarbības konkurētspēju.
Efektīvas nozaru struktūras veidošana prasa lielus ilgtermiņa ieguldījumus cilvēkkapitālā, produktīvās kapacitātes paaugstināšanu un radikālas pārmaiņas līdzšinējā pētniecības un jaunu tehnoloģiju ieviešanas atbalsta un nodrošināšanu praksē, kurā nevar paļauties tikai uz tirgus mehānismiem, - nepieciešams valsts atbalsts un līdzdalība.
Ekonomikas ministrs Juris Lujāns teica: ”Lai Latvijas uzņēmēji spētu izturēt konkurences spiedienu, valdība uzturēs stabilu makroekonomisko vidi un turpinās iesāktās reformas uzņēmējdarbības vides uzlabošanā, attīstīs bāzes infrastruktūru un aktīvāk un konsekventāk stimulēs efektīvas un konkurētspējīgas nozaru struktūras veidošanos. Uzskatu, ka īpaša uzmanība ir jāpievērš mazo un vidējo uzņēmumu, eksporta atbalsta programmu īstenošanai, augsto tehnoloģiju, inovāciju, uzņēmumu klasteru attīstības veicināšanai, zinātnes lomas palielināšanai ražošanas attīstībā, lai tiktu radīti konkurētspējīgi produkti ar augstu pievienoto vērtību” [12, 3.lpp.].
Būtiskai ikvienas attīstītas valsts pamatā jābūt sabiedrības spējai radīt jaunas zināšanas un tās izmantot tautsaimniecības attīstībai. Rūpniecības attīstības pamatā ir progresīvo tehnoloģiju un inovāciju veicināšana, jaunu zinātnes izstrādņu pārvēršana konkurētspējīgā produktā. Latvijas rūpniecības konkurētspējas paaugstināšana nav iespējama bez inovatīvās darbības atbalsta.



Lai veicinātu konkurētspējīgu preču un pakalpojumu ar augstu pievienoto vērtību ražošanu un eksportu, Latvijā ar noteiktiem nosacījumiem ir paredzētas uzņēmumu ienākuma nodokļa atlaides. Šobrīd valdība apsver iespējas paplašināt uzņēmumu ienākuma nodokļa atlaides, ja uzņēmums daļu peļņas izmanto ražošanas attīstībai, iekārtu modernizācijai. Tādējādi tiktu stimulēta uzņēmumu konkurētspējas paaugstināšana, palielinātos apgrozījums un ienākumi.
Atbildīgas valsts amatpersonas, ministri un Saeimas deputāti ne reizi vien deklarējuši, ka Latvijas uzņēmumiem jāražo un tirgum jāpiedāvā pēc iespējas kvalitatīvākas un konkurētspējīgākas preces un pakalpojumus. Iestājoties ES konkurence paliks vēl sīvāka, tāpēc šodien konkurētspējas paaugstināšana un veicināšana ir viens no galveniem uzņēmumu un valsts uzdevumiem.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register