Mārketinga darbība sākot ar produkta izstrādi un potenciālā pieprasījuma pētījumiem ir pamats uzņēmuma tālākajai eksistencei, tomēr arī uzņēmuma funkcionēšanas gaitā vadība nedrīkst aizmirst par šo uzņēmējdarbība funkciju. Īpaši svarīgi izvērtēt mārketinga darbību ir situācijās, kad tirgū notiek pārmaiņas, pārstrukturizēšanās, vērtību un/vai dzīves stila maiņa sabiedrībā, jo patērētāji produktu izvēlās pēc tā pozicionēšanas tirgū un, ja sabiedrības prioritātes mainās, jāmaina arī produkta pozīcija.
2009. gads Latvijā sākās ar strauju iedzīvotāju ienākumu samazināšanos, kas joprojām turpinās. Arvien lielākai daļai patērētāju par nozīmīgāko faktoru, izvēloties produktu kļūst cena – tirgū pieprasītākie kļūst tie piedāvātāji, kuru cenas ir viszemākās, nozīmīgāka kļūst arī kvalitāte un ilgdarbība pretēji iepriekšējo gadu straujajam patēriņam, tātad šobrīd tirgus pārstrukturizējas, un šādā situācijā uzņēmumam ir jāseko līdzi pārmaiņām, jāmaina stratēģija, nosakot turpmākos attīstības ceļus.
Mārketinga darbības izvērtēšanai lietderīgi veikt SVID analīzi, kas dod iespēju nofiksēt uzņēmuma pašreizējo stāvokli, izanalizējot stiprās un vājās puses, un apzināt iespējas un draudus, apskatot vidi, kurā darbojas uzņēmums, tātad piedāvā izstrādāt potenciālos attīstības ceļus, ņemot vērā iespējas un rēķinoties ar draudiem.
Mērķis – veikt uzņēmuma „AVA Invest” mārketinga darbības SVID analīzi un noteikt iespējamos attīstības virzienus.
Uzdevumi.
1.Noskaidrot mārketinga jēgu un funkcijas uzņēmējdarbības kontekstā.
2.Noskaidrot faktorus, kas ietekmē uzņēmuma iekšējo un ārējo vidi.
3.Veikt uzņēmuma „AVA Invest” mārketinga darbības SVID analīzi un aprakstīt iespējamos virzienus mārketinga darbības attīstībai.
Darbā izmantota speciālā ekonomiskā literatūra, uzņēmuma „AVA Invest” dati un Latvijas Zemesgrāmatas dati.
Darba veikšanai izmantotās metodes – ekonomiskās literatūras apstrāde, SVID analīze, novērojums.…