Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:415660
 
Author:
Evaluation:
Published: 24.09.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 1 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Vadītāju tipi    3
2.  Vadītāju uzvedības matrica    4
3.  Vadīšanas stili    5
3.1.  Direktīvais vadīšanas stils    5
3.2.  Demokrātiskais vadības stils    6
3.3.  Liberālais vadības stils    7
3.4.  R. Likerta klasifikācija    8
3.5.  R.Tanenbauma un V.Šmita modelis    9
3.6.  Roberta Bleika un Džeinas Moutones matrica    10
3.7.  F. Filera modelis    12
3.8.  T. Mičela un R. Hausa modelis „Līdzeklis-mērķis”    12
3.9.  P. Hersija un K. Blanšāra modelis „Dzīves cikls”    13
3.10.  V. Vruma un F. Etona modelis „Lēmumu pieņemšana”    16
  Secinājums    17
  Izmantotā literatūra    18
Extract

Ievads


No gala sākuma bija vadoņi un padotie un tie vēl šo balt dien pastāv starp ļoti daudzu sugu indivīdiem. Viens tāds no indivīdiem ir cilvēks. No paša cilvēku attīstības sākuma vienas ģints indivīdi dalījās pēc hierarhija aizņemtā stāvokļa – bija vadoņi un bija pakļautie tiem. Mūsdienu pasaule atšķiras ar daudzām tehnoloģiskajām un sociālajām inovācijām, bet tāpat kā akmens laikmeta cilvēki mēs dalāmies pēc hierarhijas līmeņa. Šis hierarhijas piramīdas virsotnē atrodas vadītais.
Bet kas ir vadītais?
Vadītājs ir konkrēts darbinieks, kurš ietekmē darbinieku (personu vai personu grupu) darbību, lai īstenotu organizācijas mērķus. Tas ir cilvēks, kuram ir uzticēta mērķu sasniegšana, un viņš, sev uzticētos darbus, realizē ar citu darbinieku palīdzību.
Vadītājam ir jābūt tādai personībai, kura gan ar savām personīgajām īpašībām, gan ar profesionālo kompetenci var iekarot padoto uzticību un arī praktiski pierādīt savu varēšanu darboties vadības jomā. No vadītāja attieksmes pret katru grupas locekli, veidojas grupas dalībnieku savstarpējās attiecības. Vadītāja attieksmei pret grupas locekļiem ir jābūt vienādai un tā nedrīkst balstīties uz personīgajām simpātijām vai antipātijām.. Vadītāja pienākums - sadalīt darba pienākumus, lai darbiniekiem nevajadzētu to darīt pašiem.
Tautā ir teiciens: „Par vadītāju nekļūst, par vadītāju piedzimst,” es par šo uzskatu nesākšu strīdēties, bet gan labāk apskatīšu no teorētiskas puses, kādi vadītāju tipi, vadības stili pastāv mūsdienu biznesā un no kā ir atkarīga vadīšanas stilu izvēle.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1158199
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register