Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:527688
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.12.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 20 units
References: Not used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Darbā lietotie saīsinājumi    4
  Ievads    5
1.  Zāļu reklāmas vispārējs raksturojums    7
1.1.  Normatīvo aktu regulējums    7
1.2.  Nevalstiskās organizācijas veselības aprūpē un reklāmas ētikas kodeksa koncepts    9
1.3.  Zāļu reklāmas uzraudzība    12
1.4.  Zāļu reklāmas veidi    13
1.5.  Reklāmas ietekme uz zāļu lietošanu    16
  Pirmās daļas secinājumi    20
2.  Zāļu reklāma mediju vidē un farmaceitiskajā aprūpē empīrisks pētījums    21
2.1.  Ievads    21
2.2.  Zāļu reklāma mediju vidē    22
2.2.1.  Zāļu reklāma televīzijā    22
2.2.2.  Zāļu reklāma preses izdevumos    23
2.3.  Ekspertvērtējums    24
2.4.  Pētījuma rezultāti    31
  Otrās daļas secinājumi    32
  Secinājumi un priekšlikumi    33
  Bibliogrāfija    34
Extract

Secinājumi un priekšlikumi
Apzinot un analizējot pētījuma tematam atbilstošo literatūru un normatīvos aktus, kā arī izvērtējot autoru atziņas, konstatēts, ka:
Latvijas Republikas likumdošanā ir paredzēti dažādas īpašas prasības zāļu reklamēšanā, kas ir noteiktas Reklāmas likumā un Ministru Kabineta noteikumos, ko kontrolē Veselības inspekcija.
Pozitīvi vērtējama dažādu nevalstisko organizāciju līdzdalība zāļu reklāmas vērtēšanā un to aktivitātes, kas uzlabo zāļu reklāmas ētiskumu.
Zāļu reklāmas ir pieejamas dažādās mediju vidēs, taču visnozīmīgākās no tām ir televīzija, prese un radio, no kurām katrai ir gan priekšrocības, gan trūkumi, līdz ar to nav iespējams veikt objektīvu zāļu reklāmas ietekmes salīdzinājumu dažādās reklāmas vidēs.
Ekspertu viedoklis par zāļu reklāmu ir vairāk noraidošs, nekā pozitīvs, taču nevar izslēgt zāļu reklāmas pozitīvo ietekmi.
Kā lielāko ieguvēju no zāļu reklāmas izvietošanas eksperti min ražotāju, kā vismazāko – pircēju.
Ņemot vērā to, ka zāļu reklāmas ietvertā informācija var būt manipulatīva, kā arī to, ka nevienmēr patērētājs izvērtē sniegto informāciju adekvāti, būtu nepieciešams paaugstināt sabiedrības zināšanas jautājumos, kas saistīti ar racionālu zāļu lietošanu un kritisku sniegtās informācijas izvērtēšanu.
Būtu jāveic arī pētījumi arī aptieku klientu vidū, lai noskaidrotu kuras reklāmas ietekmē patērētājus visvairāk un cik kritiski pircēji izvērtē zāļu reklāmās sniegto informāciju.
Ņemot vērā, ka patērētāji bieži nespēj atšķirt zāļu reklāmas no uztura bagātinātāju reklāmām, tāpēc būtu nepieciešams noteikt īpašas prasības arī uztura bagātinātāju reklāmai vai arī noteikt īpašas atšķirības zīmes.

Author's comment
Editor's remarks
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register