Cenu veidošana starptautiskajā uzņēmējdarbībā noris līdzīgi kā vietējā tirgū – uzņēmumiem jāņem vērā sociāli ekonomiskais stāvoklis, konkurences situācija, tirdzniecības sistēma un pircēju rīcības īpatnības -, tomēr papildus jāņem vērā vēl daži elementi – valdības politika attiecībā uz iekšējā tirgus aizsardzību un valūta, kuru izmanto darījuma noslēgšanā. Līdz ar to cenu veidošana starptautiskajā biznesā var būt visai sarežģīta.
Cenu veidošanās principi starptautiskajā tirdzniecībā ir sarežģītāki nekā nacionālajā, sekojošo iemeslu dēļ:
1. atšķirīgs valstu iejaukšanās līmenis ekonomikā;
2. tirgu daudzveidība;
3. eksportējot produkcijas cena pieaug;
4. pastāv atšķirības praksē nosakot fiksētās un mainīgās cenas;
5. ir atšķirības konkurences cīņas vadīšanā starptautiskā arēnā.
Cenas veidošanās process starptautiskajā tirgū ar daudz ko ir atkarīgs no tirgus veida, kurā šis ārējās tirdzniecības subjekts pastāv.…