Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:109596
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.06.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Cena ir produkta vērtība naudas izteiksmē, proti, patērētāju maksa par produkta lietošanas rezultātā gūto patēriņa labumu. Cenu veidošanas koncepcijas ir cenu noteikšanas faktoru, principu, metožu un aprēķinu kopa. Iekšējie f: mārk mērķi, mārk darbības stratēģija, uzņēmuma izmaksas, mārk darbības organizācija. Ārējie f: tirgus tipi pēc konkurences kritērija, pieprasījuma elastīgums, likumdošana un valsts politika, pārējie faktori. Cenas ir ļoti dažādas, piemēram: ražotājs veido saviem produktiem ražotāja cenu, bet tirgotājs pieliek precei uzcenojumu un pārdod to mazumtirdzniecības cenu; īrnieks par dzīvokli maksā īres maksu; students par mācībām universitātē maksā mācību maksu; grāmatas autors par savu darbu saņem honorāru; aviokompānijas un citi transporta uzņēmumi par saviem pakalpojumiem nosaka braukšanas tarifus; bankas aizdod naudu par noteiktu procentu likmi; apdrošināšanas sabiedrības par pakalpojumiem piedāvā noteiktas apdrošināšanas prēmijas; brokeri par pakalpojumiem vērtspapīru tirgū prasa komisijas atlīdzību.

Uzņēm-as mērķi, kas sasniedzami, nosakot optimālās cenas: nodrošināt izdzīvošanu tirgū; maksimāli palielināt peļņu; nodrošināt sev tirgū vienu no lielākajiem produktu realizācijas apjomiem; iegūt stabilas pozīcijas produktu kvalitātes ziņā. 1. parasti izvirza tad, ja krasi mainās pieprasījums vai ir radusies spēcīga konkurence, vai arī raž sasniegusi pakāpi, kad tirgū praktiski ir preču pārpilnība. 2. Salīdzinot piepras un izmaksas ar alternatīvām cenām, var izvēlēties to cenu, kas dod iespēju gūt max peļņ, ieskaitot guvumu no investīcijām. 3. Stabilu stāvokli tirgū tie nodrošina ar iespējami zemām cenām. Šādu stratēģiju parasti izvēlas tad, ja ir izvēlēts mērķis: paaugst kopējo tirgus apgrozījuma daļu. Uzņ-s mēģina noteikt tādu cenu un izstrādāt tādu mārk program, kas atbilstu šim mērķim. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register