Starptautiskais mārketings virza produktu vairāk nekā vienas nācijas robežās, katru nāciju redz kā atsevišķu vienību un tai speciāli gatavo šo produktu. Ja vajag, šo produktu pat adaptē attiecīgajai valstij.
Starptautiskā mārketinga attīstība nav revolucionāra maiņa, tas ir evolucionārs process. Tas ir izgājis cauri piecām galvenām attīstības pakāpēm :
• vietējais mārketings – orientējas tikai uz vietējo tirgu, taču vienalga nepieciešams ņemt vērā konkurentus, kas ienāk no starptautiskās vides.
• Eksporta mārketings – produktu negatavo eksportam, bet tā atlikumu var pārdot ārpus valsts robežām;
• Starptautiskais mārketings
• Multinacionālais mārketings
• Globālais mārketings
Starptautiskā biznesa attīstību ietekmējošie faktori:
• Tirgu iekšējā neatkarība;
• Reģionālo brīvā tirgus zonu attīstība (EU, NAFTA, ASEAN, u.c.);
• Labklājības pieaugums;
• Pārejas posma valstu ienākšana starptautiskajā tirgū;
• Tehnoloģijas attīstība, utt.