Starptautiskā tirgus izvēle un stratēģija iekļūšanai tirgū
Starptautiskajā tirgū ir daudz dažādas valstis, uz kurām būtu iespējams uzņēmumam eksportēt savu preci vai pakalpojumu, taču ir nepieciešams veikt dažādas darbības, lai noteiktu, kuras valstīs to darīt būtu visizdevīgāk. Lai būtu vieglāk pieņemt šādu lēmumu ir nepieciešams salīdzināt mārketinga pētījumos iegūtos datus, veicot savu novērtējumu jeb iekšējo gatavību ar SWOT analīzi.
Ārzemju tirgus izvēlei ir iespējami četri dažādi stratēģiskie varianti, kuri izriet no EPRG koncepcijas jeb pieejas. EPRG = etnocentriskais + policentriskais + reģiocentriskais + ģeocentriskais.
Etnocentriskā pieeja. Tirgus ārvalstīs ir otršķirīgs salīdzinājumā ar vietējo, tā ir iespēja, piem. realizēt precu pārpalikumus. Pircēju vajadzības un vēlmes ir universālas. Mārketinga programmas un pētījumi ir maznozīmīgi.
Policentriskā pieeja. Dažādi ārvalstu tirgi aplūkojami neatkarīgi viens no otra. Pircēju vēlmes un vajadzības ir diferencētas. Mārketinga programmas tiek individuāli piemērotas, adaptētas. Mārketinga pētījumi tiek veikti katrā no tirgiem.
Reģiocentriskā pieeja. Katra reģiona tirgus aplūkots kā vienots tirgus neatkarīgi no specifikām katrā valstī. Pircēju vēlmes un vajadzības tiek pieņemtas kā vienādas reģiona ietvaros. Mārketinga programmas un pētījumus izstrādā uz reģionu bāzes. Pēc tam tiek adaptētas katram reģionam.…