-
10.klašu skolēnu adaptācija vidusskolā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 4 | |
1. | Literatūras analīze par jauniešu adaptāciju vidusskolā | 6 |
1.1. | Adaptācija kā psiholoģisks fenomens | 6 |
1.2. | Sociālā adaptācija | 8 |
1.3. | Adaptācijas stadijas | 10 |
1.4. | Adaptācijas kritēriji, veidi, etapi, formas | 11 |
1.5. | Adaptācija skolā | 14 |
2. | Jauniešu vecumposma īpatnības | 18 |
3. | Desmito klašu skolēnu adaptācija praktiskā izpēte | 22 |
3.1. | Respondentu izlases un izmantoto metodiku apraksts | 22 |
3.2. | Pētījuma norises apraksts un iegūto rezultātu analīze | 23 |
3.3. | Pētījuma norises apraksta un iegūto rezultātu analīzes secinājumi | 43 |
3.3.1. | Skolēnu anketu apkopojums | 43 |
3.3.2. | Skolotāju intervijas apkopojums | 44 |
Secinājumi | 46 | |
Avotu un literatūras saraksts | 48 | |
Anotācija | 50 | |
Annotation | 51 | |
Darba vērtējums | 53 |
Mūsdienās ļoti daudzi jaunieši pēc pamatskolas beigšanas maina savu skolu un iet mācīties tālāk citā skolā. Skola ir tā vieta, kur skolēniem vajadzētu justies droši gan fiziski, gan emocionāli, bet, uzsākot 10. klasi, daudzi skolēni jūt diskomforta izjūtu, jo ir šīs straujās pārmaiņas, un nespēj bez palīdzības un atbalsta veiksmīgi integrēties skolas pedagoģiskajā un sociālajā vidē.
Vieni jaunieši ļoti ātri iejūtas jaunajā vidē, skolā, bet citi, tā arī triju gadu laikā nevar īsti atrast kontaktu ar jaunajiem klasesbiedriem.
Socializācijas procesā, kas ietver sevī gan makro, gan mikro vidi, gan audzināšanu, pakāpeniski iesaistoties apkārtējā dzīvē, tiek apgūti sociālo normu pamati. Tieši sociālā vide nodrošina pašrealizācijas iespējas.
Skolēnu labsajūtu ietekmē ļoti daudz faktoru- attiecības ģimenē un iepriekšējā skolā, jaunieša personības īpatnības, spēja adaptēties kādā jaunā grupā, spēja veidot attiecības ar citiem cilvēkiem, gan vienaudžiem, gan pieaugušajiem, spēja rēķināties un pieņemt otru cilvēku.
Bakalaura darbā tiek akcentēta pedagoga un skolēnu mijiedarbība, jo pedagogs veicina skolēnu veiksmīgu adaptācijas procesu. Autorprāt, tēma adaptācija 10. klasei ir aktuāla, jo tā noderēs gan skolām, gan cilvēkiem, kuriem interesē pedagogu pozitīvā veicināšana adaptācijas procesā. To veicina gan skolotāju motivēšana skolēniem piedalīties klases rīkotajos pasākumos, gan turpinot vecāku iesākto audzināšanas procesu un kooperatīvi mācoties cienīt vienam otru, tādējādi dibinot arī draudzību starp citu klašu skolēniem.
Bakalaura darba tēma - 10. klašu skolēnu adaptācija vidusskolā.
Pētījuma mērķis - izpētīt 10. klašu skolēnu spēju adaptēties, tās paņēmienus konkrētajā skolā (X vidusskolā), apkopot iegūto pētījumu rezultātus.
Pētījuma objekts – pedagoģiskais process skolā.
Pētījuma priekšmets – 10. klašu skolēnu spēja adaptēties skolas apkārtējā vidē.
Hipotēze – Veiksmīgs adaptācijas process var notikt, ja:
skolēni piedalās klases rīkotajos pasākumos,
izturas ar cieņu pret citiem,
dibina draudzību starp citu klašu skolēniem.
Pētījuma uzdevumi:
1. Psiholoģiskās, pedagoģiskās literatūras analīze
2. Atbilstoša metodiku atlase, ar kuru palīdzību var noteikt pusaudžu adaptāciju
3. Praktisks pētījums, rezultātu apstrāde, analīze, interpretācija
Pētījumā izmantotas sekojošas metodes:
1. Teorētiskās literatūras analīze
2. Anketēšana adaptācijas problēmu noteikšanai
3. Intervija
Pētījuma bāze- X vidusskolas 10. klases skolēni…
Mūsdienās ļoti daudzi jaunieši pēc pamatskolas beigšanas maina savu skolu un iet mācīties tālāk citā skolā. Skola ir tā vieta, kur skolēniem vajadzētu justies droši gan fiziski, gan emocionāli, bet, uzsākot 10. klasi, daudzi skolēni jūt diskomforta izjūtu, jo ir šīs straujās pārmaiņas, un nespēj bez palīdzības un atbalsta veiksmīgi integrēties skolas pedagoģiskajā un sociālajā vidē. Bakalaura darbā tiek akcentēta pedagoga un skolēnu mijiedarbība, jo pedagogs veicina skolēnu veiksmīgu adaptācijas procesu. Autorprāt, tēma adaptācija 10. klasei ir aktuāla, jo tā noderēs gan skolām, gan cilvēkiem, kuriem interesē pedagogu pozitīvā veicināšana adaptācijas procesā. To veicina gan skolotāju motivēšana skolēniem piedalīties klases rīkotajos pasākumos, gan turpinot vecāku iesākto audzināšanas procesu un kooperatīvi mācoties cienīt vienam otru, tādējādi dibinot arī draudzību starp citu klašu skolēniem.
- 10.klašu skolēnu adaptācija vidusskolā
- Skolēnu zinātniski pētnieciskais darbs kā projektu metode
- Sociālpedagoģiskā darbība sociālo risku mazināšanai Madonas vakara un neklātienes vidusskolā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Sociālā pedagoga darbība mobinga mazināšanā vispārizglītojošā skolā
Term Papers for university78
-
Praktiskā darba prasmes 5. un 6.klases ģeometrijas satura apguvē
Term Papers for university62
-
7.-9.klašu pusaudžu mācību disciplīnas problēmas
Term Papers for university73
-
Literatūras mācību stundu organizācijas iespējas jaunāko klašu skolēnu radošuma veicināšanai (3.klase)
Term Papers for university65
-
Sestās klases skolēnu angļu valodas apguves sekmēšana ar didaktiskām spēlēm
Term Papers for university50