Term Papers
Technologies
Civil Defence
Civilās aizsardzības un ugunsdrošības sistēmas analīze va...-
Civilās aizsardzības un ugunsdrošības sistēmas analīze valsts iestādē
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 7 | |
1. | LITERATŪRAS APSKATS | 9 |
1.1. | ĀRĒJIE NORMATĪVIE AKTI | 9 |
1.2. | IEKŠĒJIE NORMATĪVIE AKTI | 12 |
1.3. | ZINĀTNISKĀ LITERATŪRA UN MĀCĪBU MATERIĀLI | 16 |
2. | METODISKĀ DAĻA | 21 |
2.1. | UZŅĒMUMA RAKSTUROJUMS | 21 |
2.2. | IZMANTOTĀS METODES | 23 |
2.2.1. | BASF | 23 |
2.2.2. | ANKETĒŠANA | 24 |
2.2.3. | EVAKUĀCIJAS CEĻU APRĒĶINS | 26 |
3. | ANALĪTISKĀ DAĻA | 29 |
3.1. | CIVILĀS AIZSARDZĪBAS PLĀNS, TĀ IZSTRĀDES PRINCIPI | 29 |
3.2. | PASTĀVOŠIE APDRAUDĒJUMI, TO IESPĒJAMĪBA UN FAKTISKĀS AIZSARDZĪBAS IESPĒJAS | 31 |
3.3. | APZIŅOŠANA ĀRKĀRTAS SITUĀCIJAS UN ATBILDĪGĀS PERSONAS | 45 |
3.4. | UGUNSDROŠĪBAS APRĪKOJUMS UN EVAKUĀCIJAS EJAS | 49 |
3.5. | NODARBINĀTO INSTRUKTĀŽAS UN FAKTISKĀS ZINĀŠANAS | 61 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 67 | |
LITERATŪRAS SARAKSTS | 69 |
Iestādes telpās ir aizliegts lietot atklātu uguni, novietot gaiteņos, kāpņu telpās un durvīs dažādus priekšmetus, kas traucē cilvēku brīvu pārvietošanos, izmantot pirotehniku, sprādziena bīstamas vai viegli uzliesmojošas vielas, kā, piemēram, benzīnu vai acetonu. Telpu apsildīšanai ir aizliegts izmantot elektriskos sildītājus, izņemot gadījumus, kad tas ir saskaņots ar atbildīgo darbinieku un gaisa temperatūra telpās ir mazāka par 18oC, elektriskos sildītājus atļauts izmantot, kā arī lietot elektriskās tējkannas bez laika releja un spirāles ūdens vārīšanai, lietot elektroiekārtas ar bojātu vadu izolāciju vai ar atvērtu korpusu un atstāt ieslēgtas elektroiekārtas bez uzraudzības. Tāpat arī ir aizliegts izmantot ugunsdzēsības inventāru tam neparedzētiem mērķiem.
Par ugunsdrošību atbildīgā darbinieka pienākumi ir kontrolēt, lai nama apsaimniekotāja darbība ugunsdrošības jautājumos noris saskaņā ar spēkā esošajiem iekšējiem un ārējiem normatīvajiem aktiem, regulāri, ne retāk kā reizi ceturksnī, veikt iestādes telpu pārbaudi un kontrolēt, vai nodarbinātie ievēro normatīvajos aktos noteiktās prasības.
Atbildīgajam darbiniekam arī jākontrolē, lai iestādes evakuācijas ceļi - durvis, gaiteņi, kāpņu telpas, - nebūtu pieblīvēti ar iekārtām, mēbelēm un citiem priekšmetiem un netraucētu brīvu pārvietošanos, kā arī ne retāk kā reizi mēnesī pārbaudīt vai rezerves evakuācijas durvis ir nodrošinātas ar atslēgām un attiecīgu informāciju. Gadījumos, kad tiek konstatētas nepilnības, atbildīgais darbinieks, vadoties no situācijas, vai nu dod attiecīgu rīkojumu ēkas apsaimniekotājam novērst tā kompetencē esošās nepilnības, vai arī organizē nepilnību novēršanu iestādes atbalsta funkciju ietvaros – pēc vajadzības izstrādājot vai koriģējot iekšējo normatīvo aktu, veicot papildus instruktāžas vai arī organizēt iepirkuma procedūru. Ja problēma nav atrisināma ar šiem līdzekļiem, par to tiek informēts iestādes vadītājs, norādot kādi ir nepieciešamie pasākumi ugunsdrošības uzlabošanai.
Iestādes vadītājs arī ir nekavējoties jāinformē, ja ir radusies ārkārtas situācija – ir izcēlies ugunsgrēks, konstatēta ugunsgrēka cilmvieta un veiktajiem pasākumiem tās likvidācijai. Pēc ugunsgrēka vai konstatētas ugunsgrēka cilmvietas atbildīgā darbinieka pienākumos ietilpst sagatavot aktu par ārkārtas situāciju, kurā jānorāda varbūtējie ugunsgrēka iemesli, iespējamie materiālie zaudējumi un iesniegt to iestādes vadītājam. Ja ugunsgrēks ir likvidēts pašu spēkiem, bet ir bijuši materiālie zaudējumi un gadījumos, kad ir cietušie, atbildīgajam darbiniekam ir jāizsauc ugunsdrošības inspektoru akta sastādīšanai.…
Izstrādātā darba mērķis ir rast vienkāršus un kvalitatīvus risinājumus, ieviešot ugunsdrošības un civilās aizsardzības sistēmu valsts iestādē. Darbā ir apzināta esošā situācija iestādē, analizēti tās trūkumi un meklēti veidi, kā tos novērst. Īpaša uzmanība ir pievērsta ar civilo aizsardzību saistīto risku izvērtējumam un to vadīšanai, ēkas ugunsdrošības sistēmas apzināšanai, analizējot arī evakuācijas ceļu caurlaidības spēju un darbinieku zināšanas. Evakuācijas ceļu caurlaidības spēja tika rēķināta divos dažādos veidos – izmantojot tikai galveno izeju, kā arī izmantojot visas pieejamās izejas. Arī darbinieku zināšanas tika analizētas divējādi – gan vidējās zināšanas par atsevišķām tēmām, gan arī kā katra individuālā respondenta zināšanas. Risku izvērtējumā, evakuācijas ceļu mērījumos, kā arī aptaujas rezultātā iegūtā informācija tika izmantota, lai piefiksētu sistēmā esošās nepilnības un rastu iespējas tās novērst. Darba gaitā tika rasti risinājumi vairākām būtiskām problēmām, kā, piemēram, nepieciešamais materiāli tehniskās bāzes apjoms ar civilo aizsardzību saistīto risku vadīšanai un nepieciešamie papildus risinājumi, kam nav nepieciešami papildus finanšu ieguldījumi, bet tie ir būtiski riska iespējami radīto seku mazināšanai. Iegūtie evakuācijas ceļu mērījumi ļaus nepieciešamības gadījumā evakuāciju organizēt daudz efektīvāk, savukārt aptaujas rezultātā konstatētās darbinieku faktiskās zināšanas ļaus pārstrādāt veidu, kādā darbinieki tiek instruēti ugunsdrošības jautājumos tā, lai īpaša uzmanība tiktu pievērsta tieši neskaidrajiem jautājumiem.
- Civilās aizsardzības un ugunsdrošības sistēmas analīze valsts iestādē
- Darba organizācija un darba aizsardzība
- Starptautiskais terorisms un Latvijas drošība
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Starptautiskais terorisms un Latvijas drošība
Term Papers for university86
-
Darba organizācija un darba aizsardzība
Term Papers for university76
-
Latvijas darba aizsardzības likumdošanas analīze
Term Papers for university90
Evaluated! -
Skolas vadības darbība skolēnu darba drošības un arodveselības iemaņu veidošanā
Term Papers for university129
Evaluated! -
Starptautiski tiesisko pasākumu efektivitāte bioloģisko un toksisko ieroču izplatīšanas ierobežošanā
Term Papers for university72