Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:320602
 
Author:
Evaluation:
Published: 14.02.2024.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 72 units
References: Used
Time period viewed: 20th century (1900 A.D. to 1999 A.D.
2000 - 2010 years
2016 - 2020 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
1.  Fonemātiskās uztveres attīstība – svarīgs priekšnoteikums sekmīgai skolas gaitu uzsākšanai    7
1.1.  Fonemātiskās sistēmas veidošanās, tās traucējumu izpausmes veidi    7
1.2.  5 – 6 gadīgu bērnu attīstības raksturojums problēmas skatījumā    12
1.3.  Praktiskās metodes, to izmantošana skaņu izrunas traucējumu novēršanā    21
1.3.1.  Fonemātiskās uztveres sekmēšana rotaļās    21
1.3.2.  Artikulācijas kustību pilnveide vingrinājumos un rotaļās    24
2.  Logopēda koriģējoši attīstošā darbība fonētiski fonemātisko traucējumu novēršanai vecākā pirmsskolas vecuma bērniem    28
2.1.  Pētījumā iekļauto metožu apraksts    28
2.2.  Bērnu runas logopēdiskā izpēte, uzsākot pētījumu    29
2.3.  Vingrinājumu, rotaļu atlase, to izmantošana fonemātiskās uztveres un artikulācijas aparāta kustīguma pilnveides procesā    35
  Secinājumi    53
  Izmantotā literatūra un informācijas avoti    54
  Pielikumi    58
Extract

Bērnu ieskauj liels daudzums skaņu: mūzika, putnu čivināšana, zāles čaukstēšana, vēja šalkoņa, ūdens burbuļošana … Bet vārdi – valodas skaņas – jau no paša dzimšanas brīža ir vissvarīgākie, visnozīmīgākie. Valoda nodrošina bērna saziņu ar pieaugušo, informācijas iegūšanu, iesaistīšanos dažādās aktivitātēs, uzvedības normu apguvi (Дурова, 2002, 1).
Cilvēkbērna viena no pēdējām attīstībās fāzēm ir apgūta runas funkcija. Laikā, kad ir savienojusies doma un vārds, bērns strauji apgūst valodu. Apkārt esošās lietas un notikumi iegūst nozīmi, savienojas ar dzimtās valodas vārdiem, un bērns spēj izteikt savas vēlmes, vēlāk – savus vērtējumus un spriedumus (Tūbele, 2002, 7).
Viena no svarīgākajām valodas funkcijām ir sazināšanās funkcija. Par to, cik ļoti mazais grib izteikt savas domas, kaut ko pastāstīt, izkliegt dusmas, paust emocijas, liecina jau mazā bērna pirmie centieni kaut ko pavēstīt pārējiem cilvēkiem. Lai to varētu darīt, ir jābūt runai. Bērna fonemātiskā uztvere pilnīgi izveidojas aptuveni piecu gadu vecumā, kad ir nostiprinājusies lūpu un mēles muskulatūra un bērns var izrunāt visas valodas skaņas (Markus, 2003, 12).
Latvijā un citur pasaulē ir tendence pieaugt bērnu skaitam ar runas un valodas attīstības aizturi vai traucējumiem, kuru struktūra kļūst arvien komplicētāka, bet cēloņi – kompleksi. Runas attīstības aizkavēšanās iespaido skaņas analīzes un sintēzes procesus jeb fonemātisko uztveri. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −9,48 €
Work pack Nr. 1402107
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register