Term Papers
Technologies
Computers, Consumer Electronics
Mārketinga un e-komercijas instrumentu pielietošana moder...-
Mārketinga un e-komercijas instrumentu pielietošana modernajos tirdzniecības apstākļos
Term Papers72 Computers, Consumer Electronics, Economics, Marketing, Advertising
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
1. | MĀRKETINGA UN E-KOMERCIJAS TEORĒTISKI ASPEKTI | 5 |
1.1. | MĀRKETINGA UN INTERNETA LOMA TAJĀ | 5 |
1.2. | POZICIONĒŠANA UN ZĪMOLA NOZĪME ELEKTRONISKAJĀ TIRGŪ | 9 |
1.3. | PRECES CENA ELEKTRONISKAJĀ TIRGŪ | 11 |
1.4. | TIRDZNIECĪBAS VEICINĀŠANA UN E-KOMERCIJAS LOMA TAJĀ | 14 |
2. | E-KOMERCIJAS NOZĪME LATVIJĀ UN PASAULĒ | 19 |
2.1. | INTERNETA UN E-KOMERCIJAS ATTĪSTĪBAS TENDENCES STARPTAUTISKAJĀ MĒROGĀ | 19 |
2.2. | E-KOMERCIJA LATVIJĀ | 25 |
2.3. | E-KOMERCIJAS TIESISKAIS REGULĒJUMS | 32 |
2.4. | INTERNETVEIKALA IZVEIDOŠANAS NOSACĪJUMI | 36 |
2.5. | E-MĀRKETINGS KĀ IESPĒJA POPULARIZĒT INTERNETVEIKALU | 40 |
3. | E-KOMERCIJAS ATTĪSTĪBAS IESPĒJU ANALĪZE LATVIJĀ | 44 |
3.1. | E-KOMERCIJAS SNIEGTĀS IESPĒJAS | 44 |
3.2. | SOCIĀLO TĪKLU IETEKME UZ E-KOMERCIJAS ATTĪSTĪBU | 45 |
3.3. | INTERNETVEIKALA PRIEKŠROCĪBAS UN TRŪKUMI NO PATĒRĒTĀJU SKATU PUNKTA | 47 |
3.4. | INTERNETVEIKALU PRIEKŠROCĪBAS UN IESPĒJAS NO UZŅĒMĒJU SKATU PUNKTA | 52 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 58 | |
BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS | 60 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Pēc teorētiskās literatūras un ekspertu viedokļu studēšanas, normatīvas bāzes un statistisko pārskatu analīzes ir izdarīti šādi secinājumi:
• Vislielākais interneta lietotāju skaits uz 100 iedzīvotājiem ir attīstītajās pasaules valstīs, kas ir izskaidrojams ar augstu šo valstu attīstības pakāpi gan tehnoloģijās, gan interneta piekļuvē. Līdera pozīcija pēc Interneta lietotāju skaita, līdz ar to arī Interneta attīstības pakāpi ieņem Āzijas reģions, kur dzīvo gandrīz puse no pasaules Interneta lietotājiem. Āzijas reģionam arī pieder visstraujākais Interneta lietotāju skaita pieaugums par pēdējiem 12 gadiem - 962.38 milj. liels pieaugums.
• 2012.gadā gandrīz puse (44%) no Eiropas Savienības iedzīvotājiem izmantoja Internetu iepirkumiem. Par e-komercijas attīstību liecina arī uzņēmumu apgrozījuma no e-komercijas īpatsvars kopējā apgrozījumā, 2012.gadā Eiropas Savienībā vidēji sastādot 15%.
• E-komercija sniedz uzņēmējiem iespēju darboties ne tikai vietēja tirgū, bet arī konkurēt starptautiskajā līmenī. Lai Latvijas uzņēmēji varētu konkurēt starptautiskajā līmenī ir nepieciešamas labas zināšanas un jaunas idejas.
• E-komercijas glavenās priekšrocības no uzņēmēma puses ir izmaksu samazināšana, automatizēta informācijas ieguve par klientiem, globālā klatbūtne. Savukārt, no patērētāju puses, zema cena, starptautisko zīmolu pieejamība, preču un pakalpojumu klāsts.
• Starptautiski populāri un atzītie sociālie tīkli ir lielisks instruments eksistējošo un potenciālo patērētāju piekļuvei, zīmolu popularizēšanai, trūkumu un priekšrocību definēšanai, balstoties uz lietotāju viedokliem, kā arī iespēju apzināšanai.
• Interneta lietotāji, kas regulāri veic pirkumus internetā, kopumā ir apmierināti ar interneta veikalu darbību un sniegtajiem pakalpojumiem un noteikti turpinās pirkt preces internetā arī turpmāk.
• Preču nepietiekama vizuālizācija ir galvenais interneta veikala trūkums, arī maksājuma drošība interneta veikalā ietekmē potenciālā pircēja lēmumu neveikt pirkumu. Elektroniskās drošības sistēmas izveide, kā arī informācijas pieejamība par interneta veikala darbību ir svarīga un var tieši ietekmēt uzņēmuma darbību un attīstību.
Lai e-komercijas sniegtās priekšrocības un iespējas veicinātu Latvijas uzņēmēju komercdarbību, autori izvirza sekojošos priekšlikumus:
• Lai mazinātu klienta satraukumu par preces kvalitāti, internetveikala īpašniekiem jānodrošina iespēja apskatīt un/vai pārbaudīt preci internetveikala birojā vai noliktavā. Savukārt, straptautiskā mēroga internetveikaliem jānodrošina precēm pietiekama vizuālizācija ar 3D rotājamo fotogrāfiju palidzību, kā arī pie preces jāievieto sertifikāti un garantijas ja tādi ir.
…
SATURA RĀDĪTĀJS IEVADS 3 1. MĀRKETINGA UN E-KOMERCIJAS TEORĒTISKI ASPEKTI 5 1.1. MĀRKETINGA UN INTERNETA LOMA TAJĀ 5 1.2. POZICIONĒŠANA UN ZĪMOLA NOZĪME ELEKTRONISKAJĀ TIRGŪ 9 1.3. PRECES CENA ELEKTRONISKAJĀ TIRGŪ 11 1.4. TIRDZNIECĪBAS VEICINĀŠANA UN E-KOMERCIJAS LOMA TAJĀ 14 2. E-KOMERCIJAS NOZĪME LATVIJĀ UN PASAULĒ 19 2.1. INTERNETA UN E-KOMERCIJAS ATTĪSTĪBAS TENDENCES STARPTAUTISKAJĀ MĒROGĀ 19 2.2. E-KOMERCIJA LATVIJĀ 25 2.3. E-KOMERCIJAS TIESISKAIS REGULĒJUMS 32 2.4. INTERNETVEIKALA IZVEIDOŠANAS NOSACĪJUMI 36 2.5. E-MĀRKETINGS KĀ IESPĒJA POPULARIZĒT INTERNETVEIKALU 40 3. E-KOMERCIJAS ATTĪSTĪBAS IESPĒJU ANALĪZE LATVIJĀ 44 3.1. E-KOMERCIJAS SNIEGTĀS IESPĒJAS 44 3.2. SOCIĀLO TĪKLU IETEKME UZ E-KOMERCIJAS ATTĪSTĪBU 45 3.3. INTERNETVEIKALA PRIEKŠROCĪBAS UN TRŪKUMI NO PATĒRĒTĀJU SKATU PUNKTA 47 3.4. INTERNETVEIKALU PRIEKŠROCĪBAS UN IESPĒJAS NO UZŅĒMĒJU SKATU PUNKTA 52 SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI 58 BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS 60 PIELIKUMI
- E-komercijas attīstība Latvijā
-
Mārketinga un e-komercijas instrumentu pielietošana modernajos tirdzniecības apstākļos
Term Papers72 Computers, Consumer Electronics, Economics, Marketing, Advertising
- Mārketinga vides un tirgus izpēte un analīze
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!E-komercijas ietekmes analīze uzņēmuma darbības izmaksu samazināšanai
Term Papers for university63
Evaluated! -
Elektroniskās komercijas ieviešanas un attīstīšanas (mobilās komercijas ieviešanas) analīze
Term Papers for university58
Evaluated! -
SIA “Rubus” mārketinga darbības izmaiņas pēc iestāšanās Eiropas Savienībā un priekšlikumi tās pilnveidošanai
Term Papers for university57
Evaluated! -
Elektroniskās un tradicionālās komercijas salīdzinājums
Term Papers for university67
Evaluated! -
Ieteikuma mārketings, tā nozīme e-komercijā un praktizēšanas iespējas Latvijā
Term Papers for university83