Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:887782
 
Evaluation:
Published: 08.06.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 40 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    2
  Ievads    5
  TEORĒTISKĀ DAĻA    8
1.  MOTIVĀCIJAS JĒDZIENS    8
2.  MOTIVĀCIJAS TEORIJU SKAIDROJUMI UN ANALĪZE    16
2.1.  Saturas motivācijas teoriju analīze    17
2.2.  Norises motivācijas teoriju analīze    24
3.  MOTIVĀCIJAS ASPEKTI    30
3.1.  Finansiālā un nefinansiālā stimulēšana kā motivējošais faktors    30
3.2.  Apmierinātība ar darbu un to ietekmējošie faktori    33
3.3.  Iekšējā un ārējā motivācija    37
4.  MOTIVĀCIJAS VIDE    40
  PRAKTISKĀ DAĻA    46
5.  SIA «RŪ» PAŠREIZĒJĀS SITUĀCIJAS ANALĪZE    46
5.1.  SIA «RŪ» īss raksturojums    46
5.2.  Pašreizējās motivācijas vides analīze    49
6.  MOTIVĀCIJAS VIDES NOVĒRTĒJUMA PĒTĪJUMS    55
6.1.  Motivācijas vides novērtējuma pētījuma metodoloģija    55
6.2.  Pētījumā iegūtie rezultāti    58
6.3.  Motivācijas vides uzlabošana uzņēmumā    62
  Secinājumi    70
  Priekšlikumi    74
  Kopsavilkums    76
  Nosacīto saīsinājumu saraksts    82
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    83
Extract

„Cilvēki ir mūsu vislielākā vērtība”, „mūsu uzņēmums ir balstīts uz zināšanām”, „mūsu vienīgā bagātība ir cilvēki” - šādi apgalvojumi ir dzirdami aizvien biežāk, taču dzīves īstenība nebūt neliecina, ka pret visiem cilvēkiem darba devējs izturētos kā pret vislielāko vērtību vai ka viņu zināšanas tiktu novērtētas vai izmantotas. Daudzos uzņēmumos cilvēki nejūtas iedvesmoti, piederīgi vai tik brīvi, lai izteiktu savu viedokli. Starp dažādiem uzņēmumiem pastāv būtiska atšķirība gan darbinieku uzvedības, prasmju un attieksmes, gan vadītāju īstenotās politikas, spriedumu un rīcības konkrētības ziņā, kas ievērojami ietekmē uzņēmuma stiprumu un veselīgumu.
Ikviens darbinieks grib apzināties, ka liekot darbā savas spējas, pūles, veic kādu nozīmīgu darbu, izjūt piederību organizācijai un tāpat arī grib izjust pienācīgu sava darba novērtējumu. Darbinieki, kas to izjūt, ir gatavi strādāt labāk un ar lielāku atdevi, līdz ar to tie ir labvēlīgāki pret organizāciju. Ikviena valsts vai privātā sektora iestāde, tā pirmām kārtām ir organizācija, kurai ir savi uzdevumi un mērķi. Visiem zināms: kas saistīts ar organizācijām, ir saistīts arī ar savstarpējām cilvēku attiecībām.
Motivācijas problēma ir viena no svarīgākajām mūsdienu pārvaldes sistēmā. Jaunas sociāli – ekonomiskas attiecības, ko radīja pārejas periods, izvirzīja jaunas prasības personālam un darba devējiem.
Tās ir ne tikai personāla atlase, apmācība un vadība, bet arī jaunas apziņas, mentalitātes formēšana - motivācijas metožu pielietošana. Šodien katrs uzņēmuma īpašnieks tiecas maksimizēt sava uzņēmuma peļņu. Pamatfaktors, kurš ļauj to izdarīt tirgu apstākļos ir darba ražīguma palielināšana. Eksistē dažādi veidi kā to sasniegt, par to ir uzrakstītas veselas grāmatas. Un katra uzņēmuma vadītājs izmanto savas metodes. Liekās, kas var būt vienkāršāks, regulē darba samaksu un saņem rezultātu. Tiešām, daudzi ekonomisti uzskata, ka darba samaksa ir pamudinājuma un darbinieka intereses nepārtraukta atbalsta galvenais instruments. Šīs mehānisms ir ļoti vienkāršs : “vairāk un labāk strādā – vairāk maksā, bet ja vairāk maksā, strādā vēl vairāk un labāk”.
Bet eksistē arī citi uzskati (pretēji iepriekšējiem), kuri ir balstīti uz savstarpējām attiecībām, uz labvēlīgās vides radīšanu, uz organizācijas mērķu sasniegšanu, uz iniciatīvas piešķiršanu. Kā rāda prakse, darbinieka iemaņas un prasmes nedos rezultātu, ja viņš pats nebūs ieinteresēts šajā rezultātā. Tādēļ vadītājām ir ļoti svarīgi saprast vai darba kolektīvs ir spējīgs izpildīt uzdevumus, un, protams, saprast vai darbinieki ir motivēti šos uzdevumus pildīt.
Būdami attiecībās ar cilvēkiem, mēs sekojam savam mērķim viņus ietekmēt. Sadzīves attiecībās mūsu vēlme ietekmēt dažubrīd ir neapzināta, bet līdz ko tas skar darba vai uzņēmējdarbības attiecības, tad mūsu vēlme panāk no otra cilvēka darīt to, ko vēlamies, kļūst pat ļoti apzināta.
Uzņēmuma darbiniekus ir jāieinteresē un jāpārliecina darīt savu darbu tā, lai organizācijas mērķi tiktu sasniegti, respektīvi, tie ir jāmotivē. Nepietiekami motivēti darbinieki, vai neapmierināti ar savu darbu var darboties pret organizāciju tās mērķu sasniegšanā. Tas var notikt caur savu attieksmi pret darbu, caur neformālām (izsakot savu neapmierinātību citiem darbiniekiem, aģitējot citus neveikt savus pienākumus, utt.) grupām.
Jau no 19.gs. sā­ku­ma ār­stu, in­že­nie­ru, psiho­lo­gu, so­ci­olo­gu un fi­lo­zo­fu prā­tus ir no­dar­bi­nā­ju­si mo­ti­vā­ci­ja. Pirm­kārt jau kā lī­dzek­lis dar­ba ra­žī­gu­ma cel­ša­nai. Vē­lā­kos ga­dos arī kā dar­ba vi­des ele­ments, ku­ru uz­la­bo­jot ie­spē­jams no­dro­ši­nāt uz­ņē­mu­mu ar kva­li­fi­cē­tu, dar­bā ie­in­te­re­sē­tu un pas­tā­vī­gu dar­ba­spē­ku. Ta­ču līdz pat šo­die­nai nav vie­no­tas de­fi­nī­ci­jas par to, kas tad ir mo­ti­vā­ci­ja. Ir iz­vei­do­ju­šies di­vi vie­dok­ļi par mo­ti­vā­ci­jas skaid­ro­ju­miem: pirm­kārt, ir au­to­ri, kas uz­ska­ta, ka mo­ti­vā­ci­jas jē­dzie­nu ir bez­jē­dzī­gi skaid­rot, respektīvi, jeb­kurš de­fi­nē­jums ne­var būt at­tie­ci­nāms uz vi­siem ga­dī­ju­miem, un līdz ar to de­fi­nē­jums zau­dē jē­gu; otr­kārt, ir au­to­ri, kas de­fi­nē­ju­mu cen­šas at­va­si­nāt no ne­de­fi­nē­ja­miem ter­mi­niem, sa­kot, ka mo­ti­vā­ci­ja ir tas dzi­nu­lis, spēks, kas cil­vē­kam liek dar­bo­ties.
Ir iz­strā­dā­tas vai­rāk kā 30 te­ori­jas par to, kas tad īs­ti veido in­di­vī­da mo­ti­vā­ci­ju un ar kā­diem pa­ņē­mie­niem to pa­aug­sti­nāt. To­mēr kat­ra no tām nav uni­ver­sā­la, pie­mē­ro­ja­ma kat­rai si­tu­āci­jai un kat­ram dar­bi­nie­kam. Tiek uzskatīts, ka cilvēku resurss ir vislielākā organizāciju bagātība, bet tajā pašā laikā tas ir vienīgais resurss, kas ir spējīgs darboties pret organizāciju.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register