-
Pasaka intereses attīstībai par matemātikas mācībām 1.klasē
2011 - 2015 years
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 5 | |
1. | Sākumskolas vecuma bērnu intereses attīstības teorētiskais pamatojums | 7 |
1.1. | Sākumskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums | 7 |
1.2. | Interese un tās attīstība | 9 |
1.3. | Pasaku izmantošanas nepieciešamība matemātikas mācīšanā 1. klasē | 10 |
2. | Praktiskie uzdevumi ar pasaku elementiem dažādos stundas etapos | 14 |
2.1. | Ierosināšanai | 14 |
2.2. | Apjēgšanai | 18 |
2.3. | Refleksijai | 22 |
3. | Pētījums par pasakas izmantošanu intereses attīstībai matemātikas mācībās 1. klasē | 29 |
3.1. | Pētījumā izmantoto metožu apraksts | 29 |
3.2. | Pētījuma norise, iegūtie dati, to analīze | 31 |
3.2.1. | Vecāku anketēšana | 31 |
3.2.2. | Skolēnu pašnovērtēšana | 34 |
3.2.3. | Novērošana | 36 |
SECINĀJUMI | 39 | |
LITERATŪRAS SARAKSTS | 40 | |
PIELIKUMI | 42 |
Matemātika sākumskolā bērniem bieži vien sagādā grūtības. Tā kā skolas gaitu sākumā bērniem ir pārsvarā attīstīta mehāniskā atmiņa, svarīgi ir veicināt abstraktās domāšanas attīstību, to panākot ar starppriekšmetu saiknes palīdzību. Jaunākajā skolas vecumā liela daļa bērnu neizjūt īpašu interesi par matemātiku, jo tā ir sveša un šķiet sarežģīta. Tā kā sākumskolas vecuma bērniem ir grūti uzturēt uzmanību, tad skolotājam īpaši svarīgi izmantot emocijas.
Pirmskolas vecuma bērniem vadošais ir rotaļu motīvs, skolas vecuma bērniem- mācību motīvs. Pārejai no rotaļām uz mācībām vajadzētu būt ne tik krasai, kā tas parasti mēdz būt skolās. Lai bērnam būtu vieglāk pāriet uz nopietnu mācību procesu, vairāk jālieto tie mācību līdzekļi, kuri tika pielietoti pirmskolas mācību iestādē- pasaku un rotaļu elementi. Izmantojot pasaku motīvus, skolotājs uztveres procesā iekļauj iespējami plašāku jūtu spektru, spēj uzturēt bērnu uzmanību un iesaista pašus skolēnus mācību vielas apguvē. Raksturīgi, ka jaunāko klašu skolēniem ir ļoti dzīva iztēle un tieksme fantazēt, tāpēc viņi labprātīgi veic tādus matemātiskos uzdevumus, kuros ir viņiem tuvi, agrāk iepazīti pasaku tēli un notikumi. Līdz ar to mācību stundā rodas patīkama atmosfēra, mazinās spriedze un rodas vēlme darboties, ieinteresētība apgūt matemātikas jēdzienus.
Darbā tiek izmantoti R. Andersones un Veselija Mareka idejas par pasakas motīvu izmantošanu, izstrādājot matemātikas uzdevumus skolas vecuma bērniem.
Pētījumā vēlos pārliecināties, kā pasaku elementi matemātikas stundās rosina bērnu interesi par mācībām.
Pētījuma mērķis: Noskaidrot pasakas pedagoģiskās iespējas intereses attīstībai par matemātikas mācībām 1. klasē.…
Skolotājam ir jārosina bērna interesi. To var paveikt piedāvājot bērniem interesējošus un aizraujošus tematus. Viens no intereses radīšanas veidiem ir pasaku izmantošana matemātikas uzdevumos. Pasaka ļauj fantazēt un veiksmīgāk iztēloties veicamo matemātikas uzdevumu. Uzdevumus ar pasakas elementiem intereses radīšanai var izmantot gan jaunās vielas apguves sākumā, gan arī stundas gaitā un noslēgumā. Darbā tiek piedāvāti matemātikas uzdevumi ar pasaku elementiem, kurus skolotājs var izmantot dažādos stundas etapos.
- Pasaka intereses attīstībai par matemātikas mācībām 1.klasē
- Sensorā audzināšana didaktiskajā spēlē
- Tēmas "Fiziskā veselība" aktualitāte veselības mācībā 5.klasē
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Projekts kā personības attīstības līdzeklis sākumskolā
Term Papers for university67
-
Praktiskā darba prasmes 5. un 6.klases ģeometrijas satura apguvē
Term Papers for university62
-
Folkloras apguve literatūras stundās speciālajā pamatskolā bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem
Term Papers for university87
-
Abstrakcionisms un zinātne kā iedvesmas avots vizuālās mākslas stundās
Term Papers for university80
-
Literatūras mācību stundu organizācijas iespējas jaunāko klašu skolēnu radošuma veicināšanai (3.klase)
Term Papers for university65