Pēdējo 15 gadu laikā Latvija ir veikusi tautsaimniecības transformāciju - pāreju no komandekonomikas uz brīvā tirgus ekonomiku.
Minot jēdzienu “tirgus ekonomika”, ar to netiek saprasta brīva jeb “tīra” tirgus ekonomika, tas ir, ekonomika, kur visi ekonomiskie lēmumi veidojas brīvā tirgū, bet gan jaukta ekonomika - brīvās un valsts regulēšanas sajaukums. Valstij un pašvaldībām kā sabiedrisko interešu pārstāvēm ir nozīmīga loma ekonomiskajā izaugsmē un dzīves kvalitātē.
Cilvēka veselības un labklājības pamats ir kvalitatīva dzīves vide. Pieaugot ekonomiskās attīstības tempiem, palielinās vides izpostīšanas un piesārņojuma apjomi. Šīs sekas skar gan dabas vidi, gan cilvēka veselību, gan ekonomiku.
Lai sekmētu A pilsētas straujāku attīstību, nodrošinātu kvalitatīvu pilsētvidi un visiem pilsētas iedzīvotājiem pieejamus un kvalitatīvus komunālos pakalpojumus, A pilsētas dome ir izveidojusi trīs komercsabiedrības.
Veidojot komercsabiedrības, katra uzņēmuma izveidei bija noteikti mēŗķi. A/S “S” tika veidota, lai pilsētu nodrošinātu ar siltumenerģiju. SIA “R” kompetencē bija pilsētas dārzu un parku uzturēšana, atkritumu savākšana un apsaimniekošana, pilsētas ūdensapgādes sistēma, kā arī kanalizācijas un notekūdeņu sistēmas uzturēšana un attīstība. Līdz privatizācijas uzsākšanai, pilsētas daudzdzīvokļu nami bija pilsētas domes īpašums un pilsētai bija jānodrošina šo dzīvokļu apsaimniekošana. Lai veiktu šīs funkcijas, tika izveidots uzņēmums SIA “A nami”.
Privatizācijas gaitā A pilsētas iedzīvotāji kļuva par dzīvokļu īpašniekiem. Attīstoties tirgus ekonomikai komercsabiedrības saskārās ar tirgu un konkurenci. A pilsētā no 1993.līdz 1998.gadā kā siltuma ražotājs tirgū sevi piesaka SIA “V”. Komercsabiedrība pārtrauca darboties šajā jomā 1998.gadā, jo tās īpašumā esošā katlumāja bija nerentabla un nebija iespējams uzņēmuma klietus nodrošināt ar kvalitīvu produktu.
Privatizēto namu īpašnieki stingri izvērtē potenciālos īpašuma apsaimniekotājus priekšroku dodot tam, kas vislabāk spēs apmierināt viņu vēlmes. Tā rezultātā SIA “A nami” ir jāstrādā pilnīgas konkurences apstākļos, kas mudina uzņēmuma vadību pilveidot mārketingu un uzņēmuma darbības efektivitāti.…