Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:514714
 
Author:
Evaluation:
Published: 15.04.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  ANOTĀCIJA    3
  ABSTRACT    4
  IEVADS    6
1.  MĀRKETINGA KOMUNIKĀCIJAS    8
1.1.  Mārketinga jēdziens, pasākumu komplekss un nozīme uzņēmuma darbībā    10
1.2.  Mārketinga komunikāciju process    14
2.  UZŅĒMUMA IEKŠĒJĀ UN ĀRĒJĀ VIDE    18
2.1.  Uzņēmuma īss raksturojums    20
2.2.  Uzņēmuma produkts    21
2.3.  Uzņēmuma cenu veidošanas pamatprincipi    26
2.4.  Konkurentu analīze    28
3.  MĒRĶAUDITORIJAS NOTEIKŠANA UN ANALĪZE    33
4.  PRODUKTA VIRZĪŠANAS METODES    36
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    39
  BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS    40
5.  DIPLOMDARBA GRAFISKĀ DAĻA    45
Extract

IEVADS
Esošajā situācijā, kad Latvijas tirgū ir pieejams ārkārtīgi plašs un daudzveidīgs preču un pakalpojumu klāsts, kas nepārtraukti mainās un tiek papildināts ar jauniem produktiem un pakalpojumiem, viens no galvenajiem uzdevumiem, kas uzņēmumam būtu jāveic brīvas konkurences apstākļos, lai nodrošinātu veiksmīgai saimnieciskajai darbībai un uzņēmuma augšupejai nepieciešamos priekšnoteikumus, ir aktīva iedarbošanās uz patērētāju pieprasījuma veidošanos un valsts iedzīvotāju gaumes audzināšana, kas panākama ar mārketinga komunikāciju plānošanu un mērķtiecīgu to realizēšanu.
Arvien lielāka daļa Latvijas uzņēmēju pievēršas mārketinga instrumentu izmantošanai, lai uzlabotu savas darbības rādītājus, piesaistītu jaunus klientus, tādējādi veicinot uzņēmuma uzplaukumu. Tomēr Latvijas uzņēmēji joprojām nepietiekoši pārzina mārketinga instrumentu funkcionālās iespējas, kas noved pie tā, ka ikdienā mēs saskaramies ar viena otru dublējošām reklāmām, reklāmas kampaņu radošā risinājuma izsīkumu un savu klientu vēlmju minēšanu, nevis pamatotu un argumentētu noskaidrošanu. Galvenā problēma, kas negatīvi ietekmē Latvijas uzņēmumu konkurētspēju pasaules tirgū, ir šo uzņēmumu sliktais mārketings. Šo faktu uzsver Zviedrijas tirdzniecības padome, kas uzskata, ka kopumā Latvijas uzņēmumi pasaules tirgū varētu labi konkurēt, tomēr to mārketinga aktivitātes nav pienācīgi pārdomātas un kvalitatīvas. Šobrīd tieši mārketinga aktivitātes lielā mērā ir noteicošās veiksmīgas konkurences nodrošināšanai un, piemēram, Zviedrijas autobūvētāja "Volvo" struktūrā uz katru ražošanā iesaistīto darbinieku ir četri mārketinga speciālisti [11].
Latvijas uzņēmēji patlaban pārāk maz iegulda mārketinga attīstībā: aptuveni 5% no kopējā budžeta. Pasaules prakse liecina, ka reklāmai, no kuras var gaidīt arī attiecīgu atdevi, nepieciešami vismaz 10 procenti no gada budžeta. Iemesls, kāpēc pieklibo uzņēmumu mārketinga politika, meklējams faktā, ka mārketinga nodaļās vairumā Latvijas uzņēmumu ir pabērnu lomā - netiek piešķirts pietiekami daudz līdzekļu, un arī lēmumu pieņemšanā mārketinga speciālisti ir pēdējie, kam tiek prasīts padoms.
Mārketinga process ir aktīva mūsu dzīves sastāvdaļa – jebkurā ikdienišķā situācijā, piemēram, izvēloties to vai citu preci vai pakalpojumu, mēs izvēlamies sev vēlamo modeli un tīkamāko krāsu, interesējamies par ražojuma kvalitāti, preču zīmi (trade mark), sezonas preču atlaidēm, konsultējamies ar paziņām, kolēģiem vai kaimiņiem. Tātad mēs no savas puses veicam mārketinga izpētes un analīzes procesu. Mārketinga procesi notiek mums visapkārt, un neatkarīgi no tā, vai mēs to vēlamies vai ne, tie mūs ietekmē un liek pieņemt dažādus lēmumus, kas saistīti ar apmaiņas procesu.
Diplomdarba mērķis ir atklāt reklāmas uzņēmuma problēmas, iespējas un noteikt ietekmējošos faktorus darbības pilnveidošanas virzieniem Lavijas tirgū, kā arī, balstoties uz uzņēmuma līdz šim realizētās mārketinga pasākumu analīzes rezultātā gūtajiem secinājumiem, sniegt priekšlikumus tā uzlabošanai un attīstībai.
Lai sasniegtu mērķi ir izvirzīti sekojoši uzdevumi:
1. Analizēt Latvijas transportlīdzekļu tirgu, mērķauditoriju, konkurenci un veikt SVID analīzi;
2. Veikt produkta virzīšanas metožu analīzi un novērtēt to ietekmi uz reklāmas uzņēmuma, noteikt nepieciešamās izmaiņas virzienus;
3. Izstrādāt secinājumus un priekšlikumus uzņēmuma darbības pilnveidošanai.
Darba gaitā izmantotas monogrāfiskā un mārketinga pētīšanas metodes. Diplomdarbā teorētiskajā daļā ir izmantota speciālā zinātniskā literatūra, t.sk., “Mārketings” (Beļčikovs J., Praude V.), „Lietišķais mārketings” (Briģe A.).
Diplomdarba praktiskās daļas uzrakstīšanai tiek izmantoti uzņēmuma SIA „Motors24.lv” nepublicētie materiāli, kā arī preses publikācijas par šo uzņēmumu un nozari kopumā.

Author's comment
Editor's remarks
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register