-
Spēles matemātikas stundās 5.klasē
Term Papers104 Math, Pedagogy
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 6 | |
1. | Teorētiski pētnieciskā daļa | 10 |
1.1. | Spēle mācību procesā | 10 |
1.1. | Spēle kā radošās darbības stimuls | 10 |
1.2. | Spēle kā daudzveidīgu kompetenču nostiprinātājs | 12 |
1.3. | Spēles veidi un funkcijas | 13 |
1.4. | Spēles lietderība mācību procesā | 15 |
2. | Spēles izmantošana matemātikas apguvē | 18 |
2.1. | Matemātikas apguves metodiskie aspekti | 18 |
2.2. | Spēles izmantošanas iespējas matemātikas apguvē | 21 |
2.2.1. | Spēle matemātikā kā 21.gadsimta izglītības procesa prasību realizētāja | 21 |
2.2.2. | Spēļu teorijas izmantojums matemātikas apguvē | 23 |
2.2.3. | Spēle matemātikā kā aktīvās mācīšanās līdzeklis | 24 |
3. | Mācību process pusaudžiem | 27 |
3.1. | Mācību procesa organizācijas nosacījumi | 27 |
3.2. | Pusaudžu vecumposma raksturojums | 29 |
4. | PRAKTISKAIS PĒTĪJUMS | 33 |
4.1. | Matemātikas stundās izmantojamo spēļu pieejamība- mācību grāmatu analīze | 33 |
4.2. | Pedagogu viedoklis par spēļu izmantošanu matemātikas mācīšanā 5.klasē | 47 |
4.3. | Oriģinālspēles matemātikas kursa apguvei 5.klasē | 50 |
4.3.1. | Spēles tēmai “Decimāldaļas” | 52 |
4.3.2. | Spēles tēmai “Naturāli skaitļi” | 55 |
4.3.3. | Spēles tēmai “Skaitļu dalāmība” | 61 |
4.3.4. | Spēles tēmas “Parastās daļas” apguvei | 64 |
4.3.5. | Spēle tēmas “Procenti” apguvei | 66 |
4.3.6. | Spēles tēmas “Taisnstūra paralēlskaldnis” apguvei | 69 |
4.3.7. | Spēle tēmas “Ģeometrijas elementi” apguvei | 72 |
4.3.8. | Spēle tēmas “Jaukti skaitļi” apguvei | 73 |
4.3.9. | Spēle tēmas “Matemātiskās darbības” apguvei | 74 |
4.3.10. | Spēle tēmas “Teksta uzdevumi” apguvei | 76 |
Secinājumi un rekomendācijas | 78 | |
Avotu un literatūras saraksts | 85 | |
Pielikumi | 89 |
Secinājumi un rekomendācijas
1. Analizējot teorētisko literatūru par spēles lomu un izmantošanu mācību procesā, secināts, ka:
1.1. spēle raksturojama kā variatīvi situatīva nodarbe, kurai raksturīgi stingri reglamentēti noteikumi un darbību kopums, ko veic, lai gūtu gandarījumu, pārliecinātos par kompetencēm, sacenstos un arī izklaidētos;
1.2. spēle veicina radošumu, prasmi atšķetināt problēmsituācijas un sadarboties, rast risinājumu netradicionālām dzīves situācijām un nodrošina iespēju pašrealizēties, pamatojoties uz individuāli nozīmīgiem mērķiem;
1.3. spēle nodrošina tās dalībniekiem iespēju atjaunot fiziskos un garīgos spēkus, kompensēt ieceres un attīstīt darba iemaņas un prasmes;
1.4. spēle nodrošina mācību procesa atraktivitāti, sekmē pozitīvu tā gaisotni, trenē uzmanību un atmiņu, kā arī spēju adekvāti lietot mācīšanās rezultātu;
1.5. spēlēm iespējams daudzveidīgs iedalījums, piemēram, pēc cilvēka darbības veida, pēc tā, cik stingri vai brīvi nosacījumi tām izvirzīti, un svarīgākās spēļu funkcijas ir kognitīvā, sociālā, darbības, kā arī reaktīvā;
1.6. spēle pozitīvi ietekmē ikvienu izziņas procesu, nodrošinot dalībnieku aktivitāti, iespēju mainīt savus uzskatus, apmierināt dabiskās izziņas vēlmes un rosinot garīgai izaugsmei.
…
Darba saturs: Darba teorētiskajā daļā raksturota spēle kā radošās darbības stimulu, daudzveidīgu kompetenču nostiprinātājs mācību procesā. Izanalizēti tās veidi un funkcijas, formulēti svarīgākie aspekti, kas pamato spēles lietderību mācību procesā, akcentējot iespēju netiešā veidā izvirzīt mācību uzdevumus. Aktualizēti matemātikas apguves metodiskie aspekti, tai skaitā mācību metodes, matemātiskās domāšanas veidi un svarīgākie soļi, kas nodrošina matemātikas mācīšanu darot. Analizētas spēles izmantošanas iespējas matemātikas stundās, izpētot spēļu teorijas ietekmi uz mūsdienu mācību procesu, spēles kā aktīvās mācīšanās līdzekļa priekšrocības matemātikas apguvē. Gūti secinājumi par pusaudžu mācību procesa iezīmēm un pedagoģiski psiholoģisko raksturojumu. Pētījuma daļā izzināts pedagogu viedoklis par spēļu izmantošanas paradumiem 5.klases matemātikas stundās, pētīts Valsts izglītības satura centra apstiprināto mācību līdzekļu sarakstā iekļauto mācību grāmatu, kā arī dažu populāru metodisko materiālu saturs, nosakot, cik plašs gatavo spēļu piedāvājums pieejams 5.klases matemātikas pedagogiem. Pētījuma un praktiskās daļas ietvaros izveidotas 17 oriģinālspēles matemātikas stundām visām 5.klases tēmām, veikta 14 spēļu aprobācija, analizējot skolēnu un pedagogu viedokli pēc spēļu aprobācijas un izvērtējot spēļu izmantošanas lietderību.
- Patriotiskā audzināšana 1.klasē dažādu mācību priekšmetu stundās sākumskolā
- Skolēna rakstura pašizpēte sociālo zinību stundās 7.klasē
-
Spēles matemātikas stundās 5.klasē
Term Papers104 Math, Pedagogy
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Tēmas "Fiziskā veselība" aktualitāte veselības mācībā 5.klasē
Term Papers for university55
Evaluated! -
Lingvokulturoloģiskā eseja literatūras stundās mazākumtautību programmas 11.klasē
Term Papers for university55
Evaluated! -
Didaktiskās spēles rakstītprasmes pilnveidošanai 1.-4.klasē
Term Papers for university57
Evaluated! -
Skolotāja un skolēna sadarbība Annas Brigaderes pasaku lugas "Sprīdītis" apguves stundās 5.klasei
Term Papers for university90
Evaluated! -
Jāņa Poruka stāsta "Kauja pie Knipskas" vērtīborientējoša apguve 5.klasē
Term Papers for university63