-
Stratēģiskās partneru savienības starptautiskā tirgū
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 6 | |
1. | Ārējā tirgus iekarošanas stratēģijas un veidi | 8 |
1.1. | Ārējā tirgus iekarošanas veidu klasifikācijas | 8 |
1.2. | Eksports | 11 |
1.2.1. | Eksporta definīcija | 11 |
1.2.2. | Eksporta formas | 12 |
1.2.3. | Eksporta izvēles motīvi | 14 |
1.3. | Līgumiskā sadarbība | 15 |
1.3.1. | Līgumiskas sadarbības definīcija | 15 |
1.3.2. | Līgumiskās sadarbības formas | 15 |
1.4. | Ārvalstu tiešās investīcijas | 22 |
1.4.1. | Ārvalstu tiešo investīciju definīcija | 22 |
1.4.3. | Ārvalstu tiešo investīciju izvēles motīvi | 25 |
1.4.4. | Ārvalstu tiešo investīciju formas | 26 |
1.5. | Stratēģiskās partneru savienības | 28 |
1.5.1. | Stratēģisko partneru savienību veidi | 28 |
1.5.2. | Stratēģisko partneru savienību izvēles motīvi | 32 |
2. | Stratēģisko partneru savienību izvēli ietekmējošo faktoru analīze | 34 |
2.1. | Uzņēmuma līmeņa faktoru analīze | 34 |
2.2. | Nozaru līmeņa faktoru analīze | 44 |
2.2.1. | Jaunienācēju radītie draudi | 44 |
2.2.2. | Aizstājējpreču rašanās draudi | 48 |
2.2.3. | Konkurences intensitāte nozares ietvaros | 48 |
2.2.4. | Patērētāju spēks | 49 |
2.2.5. | Piegādātāju spēks | 50 |
2.3. | Makro līmeņa faktoru analīze | 52 |
2.3.1. | Politisko faktoru analīze | 52 |
2.3.2. | Ekonomiskā analīze | 55 |
2.3.3. | Sociālā analīze | 56 |
2.3.4. | Tehnoloģiskā analīze | 59 |
3. | Lēmumu pieņemšana par stratēģisko partneru savienību izvēli Wavin uzņēmumā | 63 |
3.1. | Uzņēmuma iekšējās vides faktori | 63 |
3.2. | Mikro līmeņa faktori | 66 |
3.3. | Ārējās vides faktori | 67 |
3.4. | Ietekmējošo faktoru kopsavilkums | 70 |
Secinājumi un priekšlikumi | 72 | |
Bibliogrāfiskais saraksts | 77 |
Ievads
Mūsdienās pasaulē cilvēki ir daudz ciešāk saistīti savā starpā nekā tas bija agrāk. Informācijas un naudas plūsmas aprite notiek ātrak, nekā agrāk. Vienā valstī ražotie produkti un sniegtie pakalpojumi, var būt pieejami visā pasaulē. Šo fenomenu mēs saucam par globalizāciju. Ikviens uzņēmums, jebkurā nozarē, izjūt arvien lielāku globalizācijas ietekmi. Globalizācija rada arvien jaunas iespējas, jo tirgi kļūst atvērtāki.
Globalizāciju ir jāapskata kā procesu, kurš ietver sevī dinamisku izaugsmi, kurš sākas lokālā līmenī un turpinās līdz sasniedz starptautisko līmeni. Uzņēmumu augošā integrācija un savstarpējā atkarība ir nosakāma ar dažadiem faktoriem, kā piemēram tehnoloģiskā innovācija informācijas un komunikāciju sfērā. Globalizācijas tendeces dēļ, kura saasina konkurenci tirgū, panākumus biznesa pasaulē ir arvien grūtāk sasniegt. Pasaule kļūst arvien mazāka biznesa darbībai, un gandrīz katram uzņēmumam jādomā par tādu preču ražošanu un pārdošanu, kas domāta patērētājiem dažādas valstīs un reģionos.
Globalizācija rada arvien jaunas iespējas, jo tirgi kļūst atvērtāki, kā arī draudus, jo daudzi uzņēmumi izjūt spēcīgu ārzemju uzņēmumu konkurenci, kuri ir spējīgi ražot daudz efektīvāk. Globalizācija paātrina izmaiņas nozaru iekšienē un sakarus starp nozarēm, kas izmanto līdzīgu tehnoloģiju, tā ļauj arī vieglāk atdarināt populārus produktus.
Lai saglabātu savu stāvokli, uzņēmumiem nākas no jauna pārdomāt savu biznesa stratēģiju, vai, izmantot vienota starptautiskā tirgus piedāvātās iespējas un paplašināt savu potenciālu. Daudziem uzņēmumiem tas nozīmēs, izvēloties par pamatu kādu no biznesa sadarbības iespējām, veidot līgumsabiedrības ar partneriem citās valstīs.
Daudzi uzņēmumi, it īpaši tie, kuriem trūkst iepriekšējā starptautiskā pieredze, diezgan piesardzīgi izturas pret iesaistīšanos šādos sadarbības projektos. Tādēļ, darba uzdevums ir palīdzēt uzņēmumiem izprast, cik izdevīga ir šāda biznesa sadarbība.
Projekta mērķis ir izprast stratēģisko partneru savienību darbības principus un izanalizēt motīvus un faktorus, kuri ietekmē uzņēmuma izvēli veidot stratēģiskās partneru savienības.
Izejot no noteiktā mērķa ir jāveic sekojoši uzdevumi:
Jānoskaidro stratēģisko partneru savienību jēdzienu un darbības principus no dažādiem aspektiem.
Jāidentificē faktorus, kuri ietekmē uzņēmuma lēmumu izvēlēties stratēģisko partneru savienības formu, kā starptautiskā tirgus iekarošanas stratēģiju.
Jānovērtē faktoru svarīgumu uzņēmuma rezultātu sasniegšanā izvēloties partneru savienību formu.
Jāizstrādā stratēģisko partneru savienību izvēli ietekmējošo faktoru klasifikāciju.
…
Darbā tiek anzalizēti starptaustska tirgu attīstības tendences un konkurence.
- Starptautisko tālsarunu telekaršu tirgu ietekmējošie faktori un problēmas
- Stratēģiskās partneru savienības starptautiskā tirgū
- Uzņēmuma stratēģiskās plānošanas modelēšana. Uzņēmums - VAS "Latvijas dzelzceļš"
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Starptautisko tālsarunu telekaršu tirgu ietekmējošie faktori un problēmas
Term Papers for university66
Evaluated! -
Uzņēmuma stratēģiskās plānošanas modelēšana. Uzņēmums - VAS "Latvijas dzelzceļš"
Term Papers for university94
Evaluated! -
Būvniecības uzņēmuma SIA "XXX" tirgus pozīcijas nostiprināšana
Term Papers for university69
Evaluated! -
Tirdzniecības uzņēmuma saimnieciskās darbības raksturojums un attīstības iepējas
Term Papers for university69
Evaluated! -
Atpūtas kompleksa "Saules stari" izveidošanas plāns, piesaistot Eiropas Savienības līdzekļus
Term Papers for university77