2. Pētījuma plāns
Šī pētījuma mērķis ir konstatēt „Valpro Corp.” konkurentus Latvijā un izmantojot informāciju par tiem atrast veidu kā vēl vairāk nostiprināt savu pozīciju tirgū.
Pētījuma gaitā es plānoju atrast atbildes uz šādiem jautājumiem:
1. Cik konkurenti darbojas veiksmīgi?
2. Kādus segmentus apkalpo konkurenti?
3. Kādas preces piedāvā?
4. Kādus izplatīšanas kanālus tie izmanto?
5. Kādi vadības resursi tiem pieder?
6. Kādi mērķis Latvijas tirgū?
7. Nākošais solis būs, finansu resursi tiem pieder?
Kāds ir uzņēmuma konkurentu stipro un vājo pušu analīze. Šī uzdevuma veikšanai esmu izvēlējies Portera SVID (SWOT) analīzes metodi, kas sevī ietver konkurentu stipro pušu, vājo pušu, iespēju un draudu analīzi.
Atbildot uz augstāk minētajiem jautājumiem un iegūto informāciju ieliekot SVID (SWOT) analīzes matricās, ceru savākt nepieciešamo informāciju, kas palīdzēs uzņēmuma tālākajā mārketinga plānošanas procesā.
2.1. Cik konkurentu Latvijas tirgū darbojas veiksmīgi?
Lai noskaidrotu cik konkurenti tad Latvijā vispār darbojas, es izvēlējos visvienkāršāko metodi – Uzņēmumu katalogos sameklēju visus uzņēmumus, kas darbojas ugunsdzēsības nozarē, tad atsijāju tos, kas savā preču sortimentā piedāvā ugunsdzēšamos aparātus. Nākošais solis bija sadarbības partneru atlasīšana un atlikušo uzņēmumu novērtēšana, kas norādītu uz to vai uzņēmums ir uzskatāms par nopietnu konkurentu, kam ir vērts pievērst uzmanību.
…