-
Darbinieku motivēšana
2011 - 2015 years
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
1. | MOTIVĀCIJAS VISPĀRĒJS RAKSTROJUMS | 4 |
2. | DARBA MOTIVĒŠANAS TEORIJAS | 6 |
2.1. | Klasiskās motivēšanas teorijas | 6 |
2.2. | Satura motivēšanas teorijas | 7 |
2.2.1. | A.Maslova vajadzību hierarhija | 7 |
2.2.2. | K.Alderfera ERG teorija | 8 |
2.2.3. | D.Makklelanda „pieredzes – vajadzību” teorija | 9 |
2.2.4. | F.Hercberga divfaktoru teorija | 10 |
2.3. | Norišu motivēšanas teorijas | 11 |
2.4. | Gaidu motivēšanas teorija | 12 |
2.4.1. | Taisnīguma motivēšanas teorija | 13 |
2.4.2. | L.Portera un E.Loulera teorija | 13 |
2.5. | Stimulējošās motivēšanas teorija | 14 |
SECINĀJUMI | 17 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI | 19 |
SECINĀJUMI
1. Lai uzņēmums varētu izdzīvot un būt konkurētspējīgs, viens no svarīgākajiem faktoriem ir organizācijas darbinieki, jo tieši no viņu paveiktā darba ir atkarīga tālāku organizācijas resursu izmantošana.
2. Motivācija ir viens no nozīmīgakajiem faktoriem, kas aktivizē cilvēka spēju strādāt un ietekmē arī viņa darba rezultātu. Motivēšana ir viena no nozīmīgākajām vadīšanas funkcijām, kas vērsta uz cilvēku resursu efektīvu izmantošanu, lai organizācijas mērķus sasniegtu ar augstāku efektivitāti.
3. Lai attīstītu un noturētu specifisku funkcionālo sagatavotību, mērķtiecīgi ir izmantot personāla motivēšanas teorijas. Šo teoriju jēga neaprobežojas tikai ar cilvēku kondīcijas uztrēšanu, bet gan ar lietišķu, morālu, garīgu, psihisku un intelektuālu īpašību kopīgu attīstību.
4. Darba motivācijas mērķis ir izveidot nepieciešamos nosacījumus un stimulus katra darbinieka iespējami vislielākajai sava darba potenciāla realizācijai konkrētajā darba vietā.
5. Motivācijas process pamatā balstās uz dažādām motivācijas teorijām, kuras mēģina izskaidrot detalizētāk, kas tas viss ir. Mūsdienu zinātnisko motivācijas teoriju skaits jau pārsniedz vairākus desmitus.
6. Vairumam teoriju pamatā ir to autoru pieņemtās aksiomas, kas saistītas ar šo autoru izpratni par cilvēku psiholoģiju un viņa personību.
7. Pirmsākumos bija izveidojušies trīs motivēšanas modeļi: tradicionālais modelis, savstarpējo attiecību modelis un cilvēku resursu modelis.
8. Tradicionālais modelis saistās ar F.Teiloru un zinātniskā menedžmenta skolu.
9. E.Meijo un citi savstarpējo attiecību skolas pārstāvji atklāja, ka liela nozīme ir darba vides sociālajām attiecībām.
…
Cilvēka dzīves neatņemama sastāvdaļa ir darbs. Jo darbinieks ir apmierinātāks ar to, ko dara, jo lielāka ir viņa atdeve un labāks rezultāts padarītajam darbam. Jebkuras cilvēka darbības pamatā ir motivācija. Motivācija apzīmē procesus, kas ierosina, aktivizē un ievirza izturēšanos. Motivēšana – veicināšana, pamudināšana izvēlēties tādu darbību, kra nepieciešama uzņēmuma mērķu sasniegšanai. Lai uzņēmums varētu izdzīvot un būt konkurētspējīgs, viens no svarīgākajiem faktoriem ir organizācijas darbinieki, jo tieši no viņu paveiktā darba ir atkarīga tālāku organizācijas resursu izmantošana. Ja darbinieki nepildīs savus pienākumus, darbs apstāsies. Taču ja darbinieki būs ieinteresēti strādāt un atdoties darbam, tas veicinās uzņēmuma uzplaukumu. Bez pareizas motivēšanas pieejas ir grūti panākt darbiniek maksimālu atdevi savam darbam, kas savukārt ietekmē uzņēmuma turpmāko attīstību Motivācija ir viens no nozīmīgakajiem faktoriem, kas aktivizē cilvēka spēju strādāt un ietekmē arī viņa darba rezultātu.
- Darbinieku motivēšana
- Darbinieku motivēšana, atzinības izteikšana
- Darbinieku nemateriālie stimulēšanas veidi organizācijā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Darbinieku nemateriālie stimulēšanas veidi organizācijā
Research Papers for university36
Evaluated! -
Darbinieku motivēšana, atzinības izteikšana
Research Papers for university5
-
Darbinieku motivēšana
Research Papers for university5
-
Uzņēmuma darbinieku motivācijas līmeņa paaugstināšanas projekts
Research Papers for university26
Evaluated! -
Uzņēmuma darbinieku motivācijas līmeņa paaugstināšanas projekts
Research Papers for university33
Evaluated!