Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:157840
 
Author:
Evaluation:
Published: 10.11.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 10 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Uzņēmuma atrašanās vieta    3
  Atrašanās vietas faktori    3
  LR likums “Par Uzņēmējdarbību”    5
  Uzņēmējdarbības vide un attīstības politika Latvijā    6
  Uzņēmuma atrašanās vietas vide    7
  Uzņēmuma vietas izvēle    7
  Atrašanās vietas faktoru jēdziens    8
  Atsevišķi atrašanās vietas faktori    8
  Mērķa tirgus    10
  Transports    10
  Kas atrodas kaimiņ sētā?    10
  Konkurence    11
  Apsardze un drošība    11
  Ierobežojumi un iespējas    11
  Darbaspēks un kvalifikācija    11
  Pakalpojumi    11
  Izmaksas    11
  Īpašums    12
  Pieejamība klientiem    12
  Platība    12
  Īpašuma vēsture    12
  Piedāvātās vietas izvēles novērtējums    12
  Uzņēmuma atrašanās vietas priekšrocības un trūkumi    15
  SIA LIDO vēsture    15
  SIA LIDO Attīstība    16
  Priekšrocības    19
  Mērķa tirgus    21
  Transports    21
  Kas atrodas kaimiņ sētā?    22
  Ierobežojumi un iespējas    24
  Pieejamība klientiem    24
  Platība    25
  Ārējais izskats    26
  Ievērojamākās vieta LIDO tuvumā    26
  Trūkumi    27
  Trūkst aizsardzības meža joslas    27
  Velo celiņu trūkums    28
  Restorānā “LIDO” trūkst organizācijas    28
  Iekšējas iekārtošanas trūkums    29
  Akvārija trūkums    31
  Secinājumi    32
  Izmantotā literatūra    33
Extract

Atrašanās vieta ir vieta ekonomiskās telpas ietvaros, kurā atrodas uzņēmuma administrācija, ražotnes, noliktavas un citas ēkas. Tomēr visām nosauktajām uzņēmuma daļām nebūt nav jāatrodas vienā un tajā pašā vietā. Bieži uzņēmums var būt veidots no atsevišķām ražošanas daļām, piemēram, fabrikām vai preču noliktavām, kas atrodas dažādās vietās. Turklāt visiem atsevišķiem uzņēmuma objektiem vēl pašiem par sevi ir kāda atrašanās vieta uzņēmuma vai ražošanas nodaļu kompleksa ietvaros. Tādēļ rūpīgā analīzē būtu jāizšķir uzņēmuma atrašanās vieta, ražotņu atrašanās vietas un atsevišķu uzņēmumu faktoru ataršanās vietas.
Optimalitātes kritērijs, tāpat kā jebkura uzņēmuma lēmuma pieņemšanas problēma, ir atvasināms no uzņēmuma mērķa. Alternatīvas atrašanās vietas katrreiz jāizvērtē, ņemot vērā to ietekmi uz mērķa īstenošanas pakāpi.
Atrašanās vietas izvēle jāveic, ņemot vērā uzņēmuma divpusējo saistību ar tirgu. No vienas puses, uzņēmumam jāorientējas uz tiem no savas atrašanās vietas atkarīgiem izejvielu un materiālu iepirkšanas vietu apstākļiem, kuros tas piedalās kā ražošanas līdzekļu, darbaspēka un darba objektu pieprasītājs. No otras puses, tam jāņem vērā, ka atrašanās vieta ietekmēs noieta tirgu.
Lēmumi par atrašanās vietu ir ilgstošas ietekmes lēmumi un to atcelšana saistīta ar ievērojamiem izdevumiem. Tādēļ lēmuma pieņemšanas procesos, kuri ir saistīti ar uzņēmuma atrašanās vietu, jādarbojas ar tālā nākotnē vērstiem lēmuma pieņemšanas parametriem un ar to saistītiem nenoteiktiem apstākļiem. Piemērotas atrašanās vietas problēmas rodas ne tikai uzņēmuma dibināšanas gadījumā. Tā ir pastāvīga problēma un īpaši skaidri izpaužas tad, ja būtiski izmainījušies atrašanās vietai svarīgi apstākļi pašreizējā atrašanās vietā vai citās potenciālās atrašanās vietās. Bez tam nedrīkst aizmirst, ka parasti augsto izmaksu dēļ, kuras rada atrašanās vietas maiņa, saistība ar kādu vienreiz izvēlētu atrašanās vietu ir ļoti liela.

Atrašanās vietas faktori.

Par atrašanās vietas faktoriem sauc visus tos faktorus, kuru ietekme uz izmaksu un ieņēmumu situāciju ir atkarīga no teritorijas un kuri tādēļ ir svarīgi atrašanās vietas izvēlei. Tie ir sistematizēti pēc to ietekmes uz tādām atsevišķām uzņēmuma funkcionālajām jomām kā sagāde, ražošana un realizācija. Atrašanās vietas faktoriem pieskaita arī tos juridiskos apstākļus, kuri no paša sākuma vai, ņemot vērā plānoto ražošanas programmu, pilnīgi izslēdz kādu ģeogrāfisko vietu kā uzņēmuma iespējamo atrašanās vietu.
Pirmo atrašanās vietas faktoru veido tie faktori, kuri ir nozīmīgi sagādei. Atkarībā no ražošanas programmas un ražošanas attiecību veida uzņēmums, kurš risina atrašanās vietas jautājumu, izvirza prasības kontaktiem, kas saistīti ar sagādi, kā arī izejvielu izgatavošanas laikam, kvalitātei un kvantitātei. Visbiežāk novērtējuma priekšplānā izvirzās nepatērējamās un patērējamās materiālās patēriņa preces, tomēr jādomā arī par pakalpojumiem un kapitāla piesaistīšanu.
Nepieciešamo izejmateriālu transportējamība pirmām kārtām izšķir, vai uzņēmums ir cieši saistīts ar izejmateriālu ieguves vietu vai arī tos var saņemt no citām vietām. Ja šie izejmateriālu faktori ir transportabli, tad no vienas puses jāņem vērā transporta izdevumi, bet no otras – transportēšanas ilgums. Ātri bojājošos preču gadījumā realizācijas laiks saistībā ar transportēšanas iespējām ierobežo uzņēmuma atrašanās vietas iespējas. Īpaši svarīgi izejmateriālu faktoru transportēšanas izdevumi ir tad, ja runa ir par tā sauktajām patērējamām izejvielām, kuras – pretēji tā sauktajām nepatērējamām izejvielām – preču ražošanas laikā daļēji vai pilnībā tiek izlietotas un līdz ar to nav svarīgas saražoto preču svaram. Galvenokārt tas ir svarīgi tad, ja tiek piedāvāta transportēšana pēc tarifiem, kuru bāze ir transportējamo objektu svars, bet ne to veids.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1169183
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register