Centralizēti un decentralizēti starptautiskā mārketinga pētījumi?
Trīs ievērojamākās pieejas organizācijas starptautiskam pētījumam ir centralizētā, koordinētā un decentralizētā pieeja. Darbā apskatīsim sīkām centralizēto un decentralizēto starptautiskā mārketinga pētījumu pieeju.
Centralizētā pieeja pieļauj vislielāko kontroli no vadības puses. Visas pētījuma specifikācijas, kā fokus, ticamība un dizains tiek vadītas no galvenā biroja un tiek nosūtītas tālāk īstenošanai uz darbības valsti. Sekojošā iegūtās informācijas analīze atkal tiek veikta centrālajā birojā. Līdzīga pieeja var būt vērtīga, kad starptautiskā mārketinga pētījums ir nepieciešams, lai iespaidotu korporatīvo politiku un stratēģiju. Tas arī sniedz garantiju, ka visi starptautiskā tirgus pētījumi paliek salīdzināmi viens ar otru.
Decentralizēta pieeja prasa apvienot vadību, lai ieviestu valdē ticību pētījuma aktivitātēm un deleģētu turpmāko dizainu un ieviešanu specifiskās valstīs. Viss pētījums pēc tam tiek īstenots lokāli, uzraugot specifiskās valsts darbības un tikai gala atskaite tiek nogādāta vadībai. Šai pieejai ir noteikta vērtība, kad starptautiskie tirgi krasi atšķiras, jo tā pieļauj detalizētu adaptāciju lokālajiem apstākļiem.
Tomēr pastāv šādi potenciālie decentralizētās pieejas trūkumi:
1) neefektīva komunikācija ar valsti, kurā atrodas centrālais birojs;
2) nespēja salīdzināt informāciju, kas iegūta dažādos pētījumos. …