Mārketinga pētījumos izmanto sekojošas metodes:
novērošana. To veic eksperti noteiktos apstākļos, noteiktā vidē, uzklausa patērētāju domas, bet ne to viedokļus, izjūtas, uztveri, motīvus. Novērošana praktiski iekļauj tikai īstermiņa laika periodu;
eksperiments. Ar tā palīdzību var noskaidrot pētāmo cilvēku reakciju uz noteiktiem faktoriem vai to maiņa. Šīs metodes mērķis ir noteiktu atziņu pārbaude un citu nederīgo hipotēžu izslēgšana. Novērošanas un eksperimenta metodēm raksturīga tehnisko līdzekļu izmantošana;
aptauja. Tā atrodas starp novērošanu un eksperimentu. Tā ir ērta aprakstošu pētījumu veikšana. Aptaujas tiek veiktas, lai iegūtu informāciju, ar mērķi, noskaidrot, kam cilvēki dod priekšroku, viņu apmierinātības pakāpi. Aptauja tiek veikta divos veidos: pa telefonu un pa pastu;
intervija. Sadarbība starp intervētāju un respondentu komunikācijas procesā. Intervijas forma ir brīva saruna;
anketēšana. ir pirmreizējo datu vākšanas veids. Anketa sastāv no jautājumiem, kas adresēti respondentam atbildēšanai uz tiem. Anketa ir viens no aptaujas veidiem un ir visplašāk izplatītais līdzeklis primārās informācijas iegūšanai.
Starptautiskā mārketinga pētījumi var būt relatīvi vienkārši un lēti vai arī ļoti sarežģīti, kur nepieciešami lieli naudas ieguldījumi. Jebkura apjoma mārketinga pētījumiem vajadzētu būt zinātniskiem un sniegt pilnvērtīgu informāciju, lai tā būtu noderīga lēmumu pieņemšanai. Starptautiskā mārketinga pētījumos nosaka attieksmes un prioritātes, kas katru dienu var mainīties, un tas īpaši ietekmē uzņēmuma darbību.2
…