Pēdējās desmitgadēs konkurence piedāvāto preču un pakalpojumu tirgū ir ļoti augsta un turpina pieaugt. Veiksmīga biznesa vadīšanai uzņēmējam skaidri jāredz un jāsaprot, ko sagaida gala patērētāji, un uzņēmuma attīstība jāvirza tā, lai patērētāju vajadzības tiktu maksimāli apmierinātas. Katram uzņēmumam zaudēt klientus ir ne tikai nepatīkami, bet arī dārgi, jo jaunu klientu piesaistīšana izmaksā vairāk nekā esošo noturēšana. Tas stimulē organizāciju vadītājus meklēt veidus, kā pilnveidot kvalitātes vadības sistēmu un paaugstināt apkalpošanas kultūru.
Mūsdienu klienti ir ļoti labi informēti un zina, kādu servisu vēlas saņemt. Pētījumi pierāda, ka 86% klientu, kas pārtrauc sadarbību ar uzņēmumu, dara to negatīvās pieredzes dēļ, kurā galvenais neapmierinātības iemesls ir apkalpošanas kvalitāte. Neapmierināts klients par sliktu apkalpošanu pastāstīs vēl vismaz 9–13 cilvēkiem, no kuriem 13% par to pastāstīs vairāk nekā 20 cilvēkiem. Ja klients ir aktīvs sociālo tīklu izmantotājs, tad informācija sasniegs vēl lielāku auditoriju. Jāņem vērā arī fakts, ka lielākā daļa klientu savu neapmierinātību vienkārši noklusē. (Zarāns, 2015)
Šodienas uzņēmumiem nepietiek nodarboties tikai ar mārketingu, jāveic ieguldījumi savu klientu apkalpošanas kvalitātes vadībā. Ir svarīgi saprast klienta situāciju un vajadzības, lai spētu atbilstoši reaģēt un piedāvāt labāko risinājumu.…