-
Darbaspēks un tā loma uzņēmumā "BankServiss"
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 4 | |
I | TEORĒTISKĀ DAĻA | 5 |
1. | Uzņēmumu personāla politika un stratēģija | 5 |
1.1. | Darbaspēka sastāvs un raksturojums | 5 |
1.2. | Personāla darbaspējas nozīme darba prasību un funkciju izstrādē | 7 |
2. | Personāla veidošana | 11 |
2.1. | Personāla plānošana | 12 |
2.2. | Personāla meklēšana | 16 |
2.3. | Personāla atlase | 17 |
2.4. | Personāla vērtēšana | 19 |
3. | Personāla motivēšana | 21 |
4. | Personāla karjeras plānošana | 22 |
5. | Darbaspēku raksturojošie rādītāji un atalgojuma sistēma | 23 |
5.1. | Darbaspēku raksturojošie rādītāji | 23 |
5.2. | Atalgojuma sistēma | 26 |
5.2.1. | Padarītā darba novērtēšana | 26 |
5.2.2. | Atalgojuma pamatprincipi un sastāvdaļas | 27 |
5.2.3. | Darba samaksas formas | 28 |
II | PRAKTISKĀ DAĻA | 31 |
1. | Uzņēmuma raksturojums | 31 |
1.1. | BankServisa darbības politika un mērķi | 32 |
2. | BankServisa personāla politikas būtība | 32 |
3. | Personāla veidošana | 34 |
3.1. | Personāla plānošana | 34 |
3.2. | Personāla atlase | 34 |
3.3. | Personāla apmācību sistēma | 36 |
4. | Darba izpildes novērtējums | 41 |
4.1. | Mērķis un pamatnostādnes | 41 |
4.2. | Darba izpildes novērtējuma principi | 42 |
4.3. | Ieguvumi no darba izpildes novērtējuma | 42 |
4.4. | Darba izpildes novērtējuma kritēriji | 43 |
5. | Darbinieku motivēšana; apmierinātības ar darbu pārraudzība un veicināšana | 43 |
6.1. | Iekšējo konkursu rīkošana | 46 |
6.2. | Horizontālā karjera uzņēmumā | 46 |
7. | Atalgojuma sistēma | 47 |
7.1. | Atalgojuma sistēmas mērķis | 47 |
7.2. | Atalgojuma administrēšana | 47 |
7.3. | Atalgojuma struktūra | 48 |
SECINĀJUMI | 53 | |
BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS | 54 |
Katram uzņēmējam ir saprotams, ka ikvienu ideju nevar īstenot bez kvalificētiem darbiniekiem. Tieši no darbiniekiem ir atkarīga uzņēmējdarbības idejas īstenošanas efektivitāte un kvalitāte.
Mūsu izvēlētā kursa darba tēma skar darbaspēka (personāla) vadīšanas organizāciju uzņēmumos. Darbaspēka organizēšana ir katra uzņēmuma vadības uzdevums, un mūsdienās tā nozīmīgums pieaug.
Kursa darba mērķis – izpētīt personāla politikas atbilstību uzņēmumā SIA “BankServiss”, pamatojoties uz iegūtajām teorētiskajām zināšanām. Mērķa sasniegšanai tiks veikta dažādu literatūras avotu piedāvāto darbaspēka vadīšanas politiku analīze un salīdzināšana ar uzņēmuma “BankServiss” īstenoto personāla politiku.
Kursa darba teorētiskajā daļā apkoposim svarīgākās pamatatziņas par personāla organizēšanu uzņēmumā un tā nozīmi. Praktiskajā daļā izvēlējāmies apskatīt uzņēmuma “BankServiss” realizēto personāla organizēšanas modeli.
I TEORĒTISKĀ DAĻA
1. Uzņēmumu personāla politika un stratēģija
Latvijas jaunais Darba likums, kas stājas spēkā 2002. gada 1. jūnijā, pauž valdības apņemšanos izveidot efektīvu, modernu un veiksmīgu cilvēku resursu vadīšanas praksi, kura atbalsta gan lielo un mazo uzņēmēju, gan darbinieku intereses. Darba likuma galvenais mērķis ir nodrošināt visaptverošu juridisko struktūru darba devēju un darbinieku attiecībām. Darba likums arī saskaņo Latvijas darba likumdošanu ar ES noteikumu un direktīvu prasībām.
Personāla politika ir uzņēmuma vērtību un pārliecības formulējums attiecībā uz darbaspēku. Darbaspēks ir dažādu uzņēmumā nodarbināto darbinieku profesionālo grupu kopums. Darbinieku sastāvā tiek iekļauti visi darbinieki, kas pieņemti darbā uzņēmumā un ir saistīti ar tā pamatdarbību. Būtībā personāla politika nodarbojas ar tādiem jautājumiem kā nodarbinātība uzņēmuma ietvaros, taisnīgu pieeju vakantajām darba vietām visiem potenciālajiem kandidātiem, atalgojuma sistēma, darbaspēka motivēšana un to karjeras plānošana. Personāla statēģija jeb uzņēmuma ilgtermiņa mērķis, ko jāsasniedz noteiktā laika periodā var paredzēt tādus jautājumus kā uzņēmuma nodrošināsān ar izglītotu darbaspēku, darba apstākļu uzlabošana u.c.…
Teorētiskā daļa - Uzņēmumu personāla politika un stratēģija, personāla veidošana, motivēšana, personāla karjeras plānošana, darbaspēku raksturojošie rādītāji un atalgojuma sistēma. Praktiskajā daļā tiek apskatīts konkrēts uzņēmums "Banku Servisa Centrs".
- Darbaspēks
- Darbaspēks - viens no uzņēmējdarbības resursiem
- Darbaspēks un tā loma uzņēmumā "BankServiss"
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Uzņēmuma pastāvēšanas pamatnosacījumi
Research Papers for university19
-
Uzņēmuma "X" analīze
Research Papers for university7
-
Mazumtirdzniecības uzņēmuma darbības analīze un plānošana
Research Papers for university19
-
Uzņēmuma konkurētspējas paaugstināšanas projekts
Research Papers for university29
-
Uzņēmuma vadīšanas stili un konfliktsituācijas
Research Papers for university8